Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 877 ggr
SarahPeace
0

Pengar .

Nu ska vi drömma oss bort lite granna ; D , Vad skulle du köpa/göra om du fick minst femhundra miljoner ; D . (det ska va nått med hästar att göra) ,och att jobb o så (om du vill flytta:P) var inga problem o såna saker..

SarahPeace
0

Jag skulle

*Köpa en STOR gård, med minst två stora stall (super moderna stall);)(helst nått mot Jan Brinks gård:P) ,

* minst 3 stora padockar (en med massa hinder då , o en typ dressyr ..osv.)

*Skulle köpa minst 3 hästar till(men icke för många:P), en ska iaf va tävlinghäst (i både hoppning o dressyr) , …

* Skulle hyra ut resten av boxarna (ev. spara nån box hehe)

* Ska finnas ridhus.

* Skritt maskin …

* Egen travbanna;-D

* skulle fixa så det kom både dressyr o hopp tränare nåra gånger i månaden. (riktig bra tränare)

*Skulle oxå fixa ditt nån som var super bra på att "rida in" ridtravare(till molly då.. ) typ en gång i veckan:P

*Anställa nån hästskötare:P hihi, Asså orka mocka ALLA boxar om man ska hyra ut mångaa boxar o så : D hihi

* Köpa in både skrållans mamma o pappa o alla dom sötisar som hästhandlaren hadde :P (ha en lite uppfödning)

* speciellt stall för "brittsh spotted pony"  ,alltså stallet ska va i "mini format:P"

… Nä nu ska jag inte drömma nå mer;D ihih

Therese_Melberg
0

Jag skulle:

*Bygga ut stallet, minst 10 stooora boxar, men spolspilta och uppvärmd sadelkammare.

*Köpa  en stor fin hästtransport och fin bil till den!

*bygga ridbana och ridhus

*köpa mera mark till sommarhagar

* köpa fler shettisar och starta shettisstuteri, köpa en dyr PRE, helst hingst mmm..

suck, nä nu får jag sluta drömma

MiaMaria
0

Ojoj, här är det bara att drömma sig bort Flört

Jag skulle köpa mig en stoooor herrgård och bygga stall för minst 10-15 hästar med stora lyxiga boxar, högt i tak och bred stallgång, spolspilta/spiltor, solarium, stor sadelkammare. Skrittmaskin ute samt många stora hagar med rejäla staket. Ridbanor, både grus och gräs, ridhus, terrängbana, rejäl hinderpark. Stor transport (gärna Umesläps B50) och stripa upp den samt en ordentlig dragbil (cheva, dodge) samt en lastbil med boutrymme och plats för 5-6 hästar. Köpa lite fler hästar oxå självklart. Skulle även lägga en hel hög med pengar på utbildning, både frö mig och mig och hästarna tillsammans.

Huuum finns hur mkt som helst man vill ha men just nu komemr jag inte på nå mer…

lisette
0

tro det eller ej, men jag skulle verkligen inte flytta. jag trivs så himla bra i byn där jag bor. faktum är att vi är spekulanter på en gård i byn, hon som bor där nu flyttar inom fem år och vi har sagt att vi vill ha den gården sen… :D

men ivf… hade jag vunnit pengar så:

hade jag hyrt in folk att renovera hela mitt hus samt bygga ut. bytt panel på stallet, fixat ordning hela stallbyggnaden. försökt köpa mer mark till huset. sedan hade jag åkt utomlands när vår gård hade helrenoverats. sedan hade jag köpt en ny blå dogde durango med matchande blått hästsläp…. :D

fixat en fin ridbana och bett renoveringskillarna att köra över mina grannars hus, för jag behöver marken… *fniss*

SarahPeace
0

Skulle inte heller vilja flytta;) , men vi får inte plats med allt här:P, lr jo om man tar NER hela skogen bakom oss ,så kanske:P ihhi, fast jag skulle vilja bo utan grannar då,;)

MiaMaria
0

Vill egnetligen inte heller flytta men för att kunna försörja sig på hästar så måste jag, här uppe fungerar det bara inte tyvärr. Mark osv finns det gått om på gården men som sagt om man vill försörja sig på de så…

Anna Johansson
0

Jag skulle bygga mig en stor hästgård med ridhus och allt lulul. Skulle även bygga ett stort lösdriftstall och där skulle jag ha ett "ålderhushem" för gamla hästar som ska ha de bra på ålderns höst. Skulle köpa mig lite olaka sorters hästar, unghäst, liteäldra men välutbildad och shettisar skulle jag ha. I vissmån skulle jag ha uppfödning med. Sen skulle jag leva lycklig i alla mina dagar…

elin
0
  • Stooooor hästgård med stort ridhus, 2 sandbanor,skrittmaskin,rundcorall, terrängbana, jätte fina ridvägar m.m
  • 2 godkända avelshingstar en fjord o ett halvblod.
  • Köpa fler hästar.
  • anlita hästskötare.
  • Ha inhyrningar.
  • Och en massa djur som katt,hund,får,kaniner m.m.

/Elin

Lina
0

Jag skulle flytta till usa och leva livet;)

Kanske bygga ett övermodernt stall och köpa/sälja tävlingshästar?

larry
0

Skulle bygga mig ett stall/lösdrift för hästar som far illa,skulle sedan åka runt och leta reda på misskötta hästar och ta med dom hem för att låta dom få en sista tid i lung och ro med mat bra skötsel samt trygghet.

LinneaG
0

hmm..nu ska ja drömma på!

- En fin gård, men helst två hus. Vet precis hur det ska se ut. Ett stort huvudhus och två längor med stall på varsin sida av huset, så att det blir instängt mellan alla tre. Där ska det vara en gräs gång.

- Stallen ska innehålla ca. 10 boxar i varje. En varsin sadelkammare och spolbox. Namnskyltar på alla boxar.

- Sen vill jag ha en dressyr padock och en hopp men en stor hinderpark.

- Ett stort ridhus men läktare och gärna en till hinderpark.

- Sen en travbana runt gården.

- Stora fina hagar, ca. 3 st stora sommarhagar. 4 mindre vinterhagar och kanske 2 sjukhagar.

- En skrittmaskin och en rundcorall.

- Sen till hästarna: Jag skulle ha kvar Sandy och ta föl på henne. Skulle också vilja ha en godkänd hingst ett hbl tror ja. Sen skulle ja vilja ha två st hästar som ja kan träna och tävla i hoppning och dressyr. Och så skulle jag köpa en ponny till lillesyrran!

- De boxar som inte används av mina hästar skulle hyras ut, dock ena stallet står mina och andra de som hyr.

- Sen så skulle jag hyra/låna ut det andra bostadshuset till Anna och hennes hundar.

- Jag skulle också skaffa egen hund och stallkatter.

- Ja skulle också köpa två hästtransporter.

- Och en bil att dra med och en jobb bil och en fin bil och en race bil.

Sen så kanske jag skulle va nöjd..men vet inte riktigt om man skulle våga om man hade de pengarna..

Älskar_hästar
0
  • Två stora stall med 10 boxar i. I båda stallen ska det finnas spolbox och en varm sadelkammare , där det finns bord och stolar man kan sitta och sällskapa sig vid. :) Jag äger 5 boxar och de andra är uthyrda.
  • 2 shettisar , 1 connemara och 1 hb . Connemaran och halblodet tävlar jag mycket med.
  • Ett vitt hus jag bor i , alldeles intill stallet.
  • 1 stallhund , en gris , stallkatter och stallkaniner .
  • Hinder park , 1 ridhus , 2 paddockar
  • Hagar med vitt staket , 3 stora hagar , 4 mellan och 2 sjukhagar.
  • Anställda hästskötare . Håller med Peace , orka mocka alla boxarna ! :P
  • 2 transporter med stallets namn på . Vet däremot inte vad stallets namn ska vara .
  • En bil som jag använder till och dra med . Sen en vanlig , snygg bil som jag kan köra runt med . (:
gejsa
0

Jag skulle bygga ett ridhus så man kan rida även dagtid när det är varmt och mycket broms ute.

Sussi
0

Oj oj, ni skulle inte orka läsa min lista för den sku vara i kilometervara.

Men allt från att bygga upp en hästgård till att skänka till de som behöver pengarna bättre än vad jag gör.

ronja
0

oj.. det skulle bli en jättelång text om jag skrev allt.. men lite kortfattat, så skulle jag förverkliga min dröm om ett eget stuteri.. köpa riktigt bra tävlingshästar till min syster mm.. jösses det är så mycket jag skulle vilja..Flört

gejsa
0

Ja, jag med. Men det var det första jag skulle göra. Sedan skulle jag köpa upp mer mark osv….Bygga nytt hus och ge vårt till vår dotter så hon inte flyttar så långt. ha ha

[slo]
0

Svenska hästars värn, punkt slut. För egen del skulle jag köpt en gård, fixat några boxplatser, en ridbana och ett par kusar så är jag nöjd :)

gejsa
0

Vad menar du slo? Svenska hästars värn! Skulle du köpa upp dom eller vad

elin
0

han kanske mena o skänka pengar till dom? :)

/Elin

gejsa
0

Ja, vi får se vad han svarar. *ler* Han kan väl starta upp ett eget SHV isf.

elin
0

precis :]
Bara man har tillgång till hur mkt pengar som helst e inget omöjligt!

/Elin

gejsa
0

Nej, tänk vad man kunde göra mycket då…..oj, oj, oj.

elin
0

Det vore la ändå en dröm, eller va säger du Gejsa? =)

/Elin

[slo]
0

Jag bygger inga luftslott ;)

Skulle skänka pengarna till SHV… Eller starta ett eget, det var en ganska bra idé :)

gejsa
0

Bygga luftslott! Det är väl inget luftslott om man har pengar. Då blir det ju rejält. *ler*

Ja, jag har varit akuthem åt dom en tid. Det kan man ju bli om man har eget stall och vill hjälpa. Risken är ju bara att dom kommer med smitta. SHV betalar inte vet åt mina hästar tyvärr. Så jag hoppade ur. Hade ett föl då så jag tyckte det kändes olustigt.

[slo]
0

Nej, men det är ju ingen här som har pengar, så då är det luftslott :D

Hade jag haft ett stall, så skulle jag också vilja vara akuthem åt dom… Men det ligger några år fram i planeringen, tyvärr.

gejsa
0

Tittade på deras sida nu eftersom vi pratade om dom. Det verkar som om dom bara har en häst nu. Den har dom haft länge också. Verkar vara en riktig problemhäst. Hade väl kunnat vara något åt dig. Då hade du ju hjälpt Athena som hästen heter.