Larvig fråga
Om man spolar av hästen med en vattenslang med mujkt sprut o man råkar komma med strålen i örat o hästen ruskar sig massor, e det farligt för trumhinnan i hästens öra, om hästen har ngn? 
Jag fundera på det, för när jag råkat spruta Nisse i örat 2 gånger så vända hon öronen o försökte gå ifrån mey, hon tyckte det var väldigt obehagligt, så i fortsättningen ska jag strunta i att spola henne i aniktet, men iaf så undrar jag om det e farligt, för en kompis till mey prata om att det inte var bra att göra så, äre sant?
Vad kan hända?
/Klantskallen
/Elin
Det är jättefarligt att en häst får in vatten i öronen. Kommer inte ihåg varför, men ja vet att det är dee.. Ja ska inte berätta ved som hände en häst ja kände, så jag skrämmer dejj
men jag vet massor i mitt stall vars deras hästar har också fått det, dom tävlar regelbundet.
Det har inget hänt med deras hästar
/Elin
Ja vet att det kan vara så oxå. Min ponny ja haft i 4 år fick vatten i öronen precis när vi fick hem honom. Han har aldrigt gjort nån skillnad på. Men ja vet att det KAN vara jättefarligt…
mm okey
/Elin
ja vet uinte xakt bara.. nåt med balanssinnet var de, kommer inte ihåg exakt, men ja tror inte de e så farligt…
okey tack!
Nu vet jag iaf, bra o veta! :)
/Elin
jaa. men ja tror inte det är nån fara om hästenm går normalt. Med rakt huvud å så…
Ja det gör hon!
/Elin
Då är de ingen fara!

Det är så många som sprutar på hästens huvud och det är ingen fara att göra det. Jag gör det själv också på mina när jag tvättar dom i den mån jag får det. Om det kommer några droppar är det absolut inte farligt. Så du behöver inte vara orolig. Och skulle du vara det så ring och fråga en veterinär dom tar inte betalt för en fråga.
Okey *phuuu*
/Elin
Foxen ÄLSKAR när man spolar i ansiktet!:D Men hon viker alltid bak öronen så inget kommer i dom vad jag har sett iaf.
Mina hästar tycker oxå det e skönt.. Dom blir ju så svettioga under tränset jämt…

#11#