Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 745 ggr
SHV-Pysen
0

dyrt..

Nu skall jag börja tävla, körning då med lilla mini pållen, men vem hade kunnat tänka att det skulle krävas så mkt pengar? Det enda som inte kostar är groomen. om man tar en lista så blir det såhär:

Selen; Helt ny, plus att den är insydd av sadelmakare.

Kusken (dvs jag); Grönt Kort, Licens, medlemsavgift för klubb

Vagnen; Som tur är gör far å bror arbetet, men materialet.. Ny kuskbock, längre skaklar, hela vagnens spårvidd måste längas med 45 cm.. Ja, tänk er själva…

Hästen; Mätintyg

Själva tävlingen; (inget man egentligen kan klaga på då det är samma för alla men iaf) Startavgift, jag det vet ni ju. Tävlingarna ligger minst ca 15 mil bort. Bensinpengar där…

Ja, det blir många sedlar i lägnden. Och vi ska bara tävla lätt lokal för nöjets skull, ska inte ens satsa något vidare.. hoppas verkligen det är kul att tävla, för annars är det att kasta pengarna i sjön här..

lisette
0

kan du inte köpa allt begagnat då?

SHV-Pysen
0

Det blir billigast på det här sättet. Å grönt kort å licenser å allt sådant kan ju inte direkt köpas begagnat..

Silenos
0

Första gången jag var på körträning var dte i Shetlandklubbens regi. Där fick jag höra att om jag skulle tävla körning så behövde jag köpa sele och annan rockard för totlat 15-20000 kr !

Någon månad senare åkte jag på körträning på den lokala ridskolan här , Ankan Skoog höll i träningen. Hon tipsade mig om att köpa baksele ( 300 kr ) och svängel till min rockard ( 300 kr ) och så hjälpte hon mig att anpassa utrustningen.

Ganska stor skillnad på 600 kr och 15000 kr !

tezzie
0

Ja, det är en dyr hobby vi skaffat oss :-)

*** Kärleken övervinner allt ***