Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 661 ggr
Emmelie
0

Förvirrad..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det tillåtet att använda bett liknande dessa..? Verkar helt åt skogen eller är det bara jag som tycker att det verkar farligt? Ge hemskt gärna en förklaring om du vet varför dessa bett används.

Emmelie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför använder man ett sånt här bett? Har det någon bra inverkan på hästen?

Kratern
0

#1 Förstår inte varför dom ens tillverkas? Lite hästkunskap kanske skulle vara på sin plats så slipper man så'na bett!

sweet_candy_
0

bett 2, måste väl dom där två"extra ringarna" va till för att inte bettet ska åka igenom munnen, som man brukar ha gummibettskivor till? eller är jag helt ute o cyklar?;)

Emmelie
0

Ja kanske det.. det kan nog stämma.. men det första då? Det ser ju helt.. ja jag vet inte vad jag ska säga..

MiaMaria
0

Bettet på #1 sätter man sidostycket i dom "inre" ringarna och tyglarna  i dom yttre. Vet inte vad det fyller för speciell funktion, har sett nån som rider på det bara.

#0, ett sånt bett finns här på gården sen långt tillbax i tiden men på det är det två tvinnade "trådar" genom munnen med olika brytpunkter. Rostigt och äckligt och jätte stort i storleken. Då farfar sedan ett tag gått bort kan jag inte längre fråga honom heller då det är han och hans far som haft hästar här på gården tidigar…

kacka
0

Antar att det är gamla bett som inte längre används…

MiaMaria
0

Bettet på #1 finns på börjes och heter "Brandonbett". Tyckte att jag sett det någonstans i nån internet affär… http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?p=H