Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 909 ggr
Klasselover
0

Hemma från Island!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit på Island sen i torsdags, superkul! Kallt och blåsigt, fast sol, så helt okej väder.. Jag red i 5h sammanlagt.. Först red vi 3 timmar och jag hade en fin pålle som hette Elri, han såg ut lite som en nordsvensk faktiskt. Han var känslig, och man skulle inte använda/röra varken skänklar eller tyglar. Jag envisades med att inte låna overall, så jag frös som f*n, och ute i tre timmar också, dessutom red vi rätt högt = blåsigt! Sen red vi tillbaka till Eldhestar och åt en suupergod fisksoppa!

Ut i blåsten igen, fast med denna gången med overall över jackan, med ny häst. Den här hette Brà, ett fuxfärgat piggt sto, jättesnäll. Vi red ca 1h på asfalt, trååkigt, men sen red vi upp i bergen, som max på 40m höjd ungefär, och sen red vi tillbaka mot gården.. Vi hade varit ute i ca 2h i bergen, sammanlagt. Tyvärr skrittade och töltade vi bara, vi borde ju haft lite mer fart eftersom alla var erfarna.. Men det var kul!

Här är en bild på Elri efter ridturen :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

Elri och jag :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

Jag och Brà :)

Klasselover
0

Lite OT, en bild på mig framför havet, som låg precis vid hotellet!

pippa__
0

Mysigt det ser ut!! =)

bebbe
0

Oh vilka härliga foton, du ser ut att trivas där.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Marija
0

Åh vad kul, fina hästar & bilder =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

denisesalomonsson
0

va roligt, jättefina hästar :)

Klasselover
0

Om jag trivs! På Eldhestar, som gården heter, ska jag vara hästskötare en sommar, eller fler ;) Vi har frågat ut dom, och man känar mkt bättre som hästkötare på Island! Tänkte åka dit sommaren efter 9:an, och under sommrarna när jag går på gymnasiet. Enligt Eldhestar får man dubbla lönen mot i Sverige, och all logi (eget rum i "stallhuset" och mat 2ggr om dan + ridning nästan varje dag!)..

Vy från hotellet, solnedgång..

Maja
0

Åh, så mysigt det ser ut!! :) Välkommen hem igen!! :)

Klasselover
0

#9 - Tack ^^

Alex
0

Åh vad härligt!

Jag längtar tillbaka…. Gråter Men ska förhoppningsvis hitta pengar nånstans och dra med Maja dit i sommar ^^

#8 Visst tjänar man säkert mer, men kan ju tillägga att det kostar bra mycket mer där också… ;) Island är inget billigt land att leva i kan jag lova!! :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#11 - Har du letat i soffan? ;)

Alex
0

Nää inte än… Men jag ska! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Klasselover
0

#11 - Nej jag märkte det ^^ För en minipizza på 15cm i diameter betelade vi 1000 ISK (100 svenska).. Allt var väldigt dyrt! :P

Alex
0

#14 Jo, förbannat dyrt ;) Inget land man går och shoppar loss i direkt… ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Klasselover
0

#15 - Nae ;) Fast man kanske inte behöver shoppa så mkt om man får mat+rum varje dag, lite småsaker behöver man men inte massor :P

Alex
0

Nä självklart inte :)

Jag fick mat och husrum när jag bodde där, plus att det var 5 mil till närmaste "affär" (=bensinmack & gatukök). Så shopping vart det inte direkt ;P

Men på Eldhästar är det ju lite närmare till större ställen, Reykjavík bl.a… Och ska man vara där en hel sommar är det nog kul att ta sig dit nån gång ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Klasselover
0

Nej, Eldhestar är ju inte mer än 25 min från Reykjavik :) Bodde på hotell Baron vid havet ;) Guud så den busschauffören körde! :O Det var en av Eldhestars grundare, han körde i 110 överallt, även i kurvorna :S Satt och höll i mig och hoppades på det bästa x'D

Alex
0

Haha de kör så där allihop. ;)

Och i stort sett allt ligger vid havet, är ju bara längs kusterna det är bebott. :P Var ni ut och red på stranden nån gång eller var det nästan aldrig lågvatten?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Klasselover
0

#19 - Haha, en liten vik i Reykjavik iaf ;) Jag hade beställt en strandtur, men den blev inställd pga för få anmälda, fast det stog att man kunde vara minst 4 och max 8 pers, och vi var 5 st som hade anmält oss :S Så vi red en längre tur i bergen..

Alex
0

Hmm knepigt. :/ Aja, men bergen är väl inte helt fel de heller :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Klasselover
0

#21 - Nepp ;)