Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 3906 ggr
linasvovvar
0

Fyllt juver

Hur länge innan det är dax fyller stona upp i juvret ???

bebbe
0

det beror på om stoet har haft föl innan,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

linasvovvar
0

#1 det har hon inte Räcka ut tungan

bebbe
0

då kan det dröja tills 14 dagar innan det är dags,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

linasvovvar
0

oki tack bebbe =0)

Peppe
0

vart börjar stoet fylla först? framför, bakom eller mitten?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Hagelberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Finns ingen direkt regel, en del fyller två veckor innan och en del bara dagarna innan. Man blir lätt lurad.

#5 Min erfarenhet är att det är ovanför själva duttarna som det fylls på först. Sen är de så olika men jag har en märr som började fylla i går och nu börjar hon fylla på även fram. Hon har tidiger haft juver som en ko Skrattande och föder sina föl bra.

Bilden är från feb.

ronja
0

Mitt sto har haft mjölk i 2 veckor nu, men ska inte ha föl förrän om ca 3 månader.. så jag är väldigt rädd att hon tänker kasta föletGråter håller tummarna att hon går tiden ut…

Elma_vip
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt sto började fylla lite smått för ca 1 månad sen, och fyllde i ordentligt för ca 2 veckor sedan, nu de sneaste dagarna har hon fyllt i själva spenarna lite mer, hon var beräknad den 5 April, alltså för två dagar sen.

Hagelberg
0

#7 Kontakta veterinär, när mjölken läcker så tidigt kan det vara ett texen på kastning. Hoppas det går bra för er.

ronja
0

#9 Tack! Har redan varit i kontakt med vetrinären, men det finns inte så mycket att göra, mer än att hålla tummarna.. så det blir en jobbig väntan..