vinterpäls nu?
har funderat på det ett tag, innan hade calippo blank kort päls. nu har han fått mattare och lite längre hår. jag fattar ingenting.
de ska avmaskas snart, vi inväntar den sista hästen som ska sättas ihop med de fyra som går där nu… innan dess tycker jag inte det är lönt…
kan det vara mask? eller är det vinterpälsen som kommer nu?
nisse e tvärt om, hon har kort,blank o len päls, men har börjat fälla ändå igen :S
/Elin
jullan har fällt ett par veckor nu o fått lite längre päls på vissa ställen. det är vinterpälsen som kommer. att pälsen är matt kan bero på b-vitaminbrist i samband med fällningen!
hur kan vinterpälsen va på väg i denna värme? =/
/Elin

ja det är det jag undrar med…
som jag skrev i ett annat inlägg.. mina isisar va knäppa. de hade full vinterpäls i början av augusti o sen sola dom i värmen o va helt genomvåta av svett.. så nog kan dom ha vinterpäls nu.
calippo är han kallblod?

jag vet faktiskt inte vad han är hjullan. kollar man på honom så har han arabögon och hela hans hållning är arab. men han har ål och ganska bastanta ben med zebraränder, så jag tror där kan vara fjording långt bort…
då kan det vara därför han lägger vinterpäls nu.. kallblod brukar ju ha rejälare päls .
arab/fjording/new forest kanske?
/Elin

ett russ som står i stallet har redan börjat sätta vinterpäls nu, och är alldeles luden och dann ;) Lilla My har inte ens fällt klart all gammal vinterpäls än, men hon börjar nog förmodligen sätta den snart igen…

Har du badat honom ngn gång i sommar lisette?
/Elin

*snyft* snacka om att bli påmind om att vintern kommer med stormsteg…
nej dags för mig att koppla ner…
trevlig dag på er!
aah där ser man lisette. det är vinterpälsen, ge honom extra b-vitaminer så blir pälsen blankare.

#14 han ska badas till helgen tänkte jag… :D
#16 hur ska jag kunna göra det? ge honom betfor och vitaminer eller?
aah men köper du shyfeeder så lär han kunna äta det om du lägger det på en tuss gräs :D
tror inte det beror på att du inte badat honom, eftersom det va så kort tid mellan bilderna.

den senaste bilden är ju fölpäls… :D

jaaja ;D men kanske littte vinterpäls då;D hahaa
MIna shettisar har börjat sätta sin vinterpäls =( och den ena har fortfarande en hel del gammal vinterpäls kvar (de fäller alltid sent, jag tycker så synd om dem i denna värmen) De är avmaskade och båda fick B-vitamin ubder hela vintern/våren