Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 20024 ggr
Marre79
53

Billiga hinder???

Har en liten fundering, ang bommar o hinderstöd. Finns det nån som vet var man kan köpa lite billiga bommar o hinderstöd eller "sockerbitar" kommer ej på vad de heter???

Var ute på nån sida o titta men de kosta ju ca 6000:-. Tyckte att det va lite för dyrt. Ska ju bara ha på ridbanan hemma…

MiaMaria
2

Finns ett företag som tillverkar liknande saker som saftey systems men som är billigare. Dock kommer jag just nu inte kommer ihåg vad dom heter, typiskt.

Även dom här är ngt billigare www.hastboxen.se

Kolla även om du kan hitta begagnat, är ju ett mkt mer ekonomiskt alternativ.

lisette
0

eller så bygger man själv? det är ju "skitlätt" att göra cavaletti själv med bara en rak gren och två kryss… har man en händig gubbe kanske han hjälper till.

mazze
0

Det finns nog inga direkt billiga nya hinder. Det är nog isf om du får tag på begagnade. Tror att man nog kommer upp i ca 800-1000 kr bara med ett cavaletti nytt.

LinneaG
0

Linda ska väl sälja sin hinderpark?

Kiara
2

Jag, har köpt en sats med hinderstöd, sen har jag bommar av trä, lite björkstammar och några plankhinder. Hinderstöden var dyra men jag räknad på det och att köpa materialet skulle bli minst lika dyrt om man går samman några stycken och delar på kostnaden kan det vara ok.

gejsa
2

Sockerbitar och bommar finns att köpa på Granngården. Men bommarna är av plast inte så bra om hästen inte är rädd om sina ben.

Kiara
0

#6 man kan fylla bommarna med fogskum, så håller dom bättre, men socker bitar är ju inte en så bilig lösning men praktiskt är det.

MiaMaria
0

Ist för socker bitar kan man använda oklyvda ved kubbar, fungerar oxå, billigt är det!

gejsa
0

#7# Är inte fogskum dyrt? Annars finns det väl lock att köpa så man kan hälla i sand i dom. Men då är det inte lika bra för mig. Köpte dom eg för att dom var lätta för mig att lyfta. Vill inte ha tunga saker. Har även vanliga bomma och hållare men dom är så himla tunga. Då drar jag mig för att tex löshoppa eller hoppa själv med hästen.

lisette
0

#9 inte direkt

gejsa
0

Jo, men det är bara en halvliter. Går åt många liter i flera bommar isf.

lisette
1

jo det är klart

RussPower
3
Kiara
0

fogskum expanderar en räcker säkert och fyller man men lite frigolit också så blir det ännu biligare.

gejsa
0

Ok Kiara ska prata med gubben om detta. Kan ju inte bli så tungt av fogskum iaf.

gejsa
0

#13# Fasiken att dom inte kan göra identiska vagnar till typ c-ponnyer och d- ponnyer. Dom verkar så bra dom där och inte så tunga.

RussPower
0

#16, Sulky mener du? :)

gejsa
0

Ja, fast jag kallar dom för rockard. Sulky tävlar man ju med.

RussPower
0

Ja, rockard.. Dom passer nog til c och d ponny.. (men dom är lika tunga som de "store")

gejsa
0

Vad då menar du att dom gör rockard till stora c och d- ponnyer också som du länkade till? Vad kostar dom vagnarna då? Ser dom likadana ut som på bilden med små däck?

RussPower
0

dom koster vell 7-8.000 .. Ja, dom er like;)

gejsa
0

Ja, det var ju bra mycket mer än 2900 kr.

RussPower
0

Ponnirochard Hudik komplett
Meget solid og god rochard for ponni. Rocharden er kombi, så du kan gjøre den om til løpssulky.

Pris: 7 980,00

http://www.hestesport-centeret.no/admin/common/getImg.asp?FileID=2175 <-- bild

gejsa
0

Det där är ju en speedcar! En sådan har jag hemma redan. Den har jag vid träning i snabbtrav med fjordingen min. Den vad otorligt dyr i Norge. Sådan får man billigare här.

gejsa
0

travfolk har en speedcar till träningsvagn om du förstår hur jag menar?

RussPower
0

Räcka ut tunganVi kaller det der rockard..

Skal se om jeg finner speedcart Skrattande

gejsa
0

Ja, du har rätt. Speedcart har ju bara en "sadel". Annars är den likvärdig rockarden. Fast man kan åka två i den då. Har en speedcart iaf. *ler*

RussPower
0

Okej Flört

lisette
0

gejsa, jag såg att på cheapy hade dom tio tuber skum för under 300:-!

gejsa
0

Vi har inte någon affär som heter sheapy? Har aldrig hört namnet ens. Men tack för upplysningen ändå. *ler*

jen
0

cheapy är väl en ganska ny lågpriskedja.   den har nyss kommit till lilla Katrineholm.

gejsa
0

Håhåjaja har den kommit till Katrineholm så kommer den väl så småningom till Etuna också. hi hi

zimba92
0

Ja det billigaste är nog att tillverka sina hinder själv, det ha jag gjort och det blir billigare än att köpa en hel hinderpark.

lisette
0

var det peace som hade fina stöd gjorda av däck? hon hade bilder på det med…

SarahPeace
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp ; D bildäck :P

SarahPeace
0

SarahPeace
0

här har vi två till, fast utan "gummi" på däcken:P

Kratern
0

#38 Vad har du gjort själva stödet av? Och hållarna?

SarahPeace
0

#39 , vet inte ; ) Det var morfar som gjorde dom till mi :D:D, man jag kan kolla ..!

SarahPeace
0

#37 l.. haha har ni märkt att det är tennisbollar på toppen;) hihi

SarahPeace
1

Här är lite mer kort som jag  gick ut o tog nu:P

SarahPeace
0

..

SarahPeace
0

dom här gjorde min kompis o ja ;D HAHAA

SarahPeace
0

……

SarahPeace
0

…..