Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 537 ggr
[louise80]
0

Någon vaken ??

Sitter här snart  mitt i natten och väntar på att lastbilen ska komma och hämta skäcken för vidare resa till finland

tezzie
0

Japp, jag är vaken :) Tror att det bara är jag och Alex kvar nu, haha.   Vilken skäck ska till finland?  Jag har spanat in ditt sto som gick till sundsvall förresten :o)

*** Kärleken övervinner allt ***

[louise80]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skäcken som kommer från holland, världens sötaste häst på alla sätt och vis Skrattande Vad kul, vad tycker du om henne då? och hur går det för dom

tezzie
0

Åh vilken snygging =)

Jo men hon var jättefin. Vet inte riktigt hur det går för dom, träffade aldrig på hon som har henne. Tvingade med min lillasyster på en "snok-runda" Ska göra en mer officiell framöver. Har haft så mycket problem med mig egen dam den sista tiden så all tid har gått till henne :(

Alex
0

Jag är här. Och jag vet fler som är uppe och snurrar på andra iFokus sajter, men inte ridsport :P

Och själv är jag väl överallt för tillfället ^^ Haha

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[louise80]
0

Inte kul när det bara är problem. Men det verkar som sussie är väldigt nöjd med hästen, vi har ju väldigt regelbunden kontakt så det känns jättebra. Men det känns inte jättbra att skicka den lilla söta positiva gulliga skäcken till finland, funderar på om jag ska hästnappa henne!!!Skrattande Hon e verkligen ett riktigt flum på ett mkt positivt sätt, hon får en alltid att le…

vad har det varit för fel på din lilla pålle då

tezzie
0

Hon blev ju biten och tjuvbetäckt av en gammal valack, vilket gav infektioner och annat skit. Nu när hon äntligen är ridbar igen så har hon fått så ont i ryggen att hon viker sig när jag bara borstar henne :(

Men det verkar bli bättre med massage och back on track… Sen kommer ET till veckan, hon är ju dessutom lite ramsned efter en fölning som höll på att gå snett.   Men men, efter regn kommer solsken *hehe*

Nä, nu måste jag oxå sova. Mitt hus stormas avmin syster och hennes två barn kl åtta imorrn. Hon ska låna mina tvättmaskiner. Hennes har gått sönder och det är tydligen kris i småbarnsfamiljen :)

Go natt med er och sov så gott =)

Ps. Hästnappa och skicka upp till sundsvall, jag skvallrar inte :P

[louise80]
0

Nu är han nästan i Kungsbacka så nu ska jag åka till stallet och lasta snyft!!! be right back

Alex
0

#6 Usch usch, du har verkligen haft otur senaste tiden… :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tezzie
0

För första gången i mitt liv har jag tyckt att det har varit skittråkigt att vara hästägare faktiskt. Får låna kompisarnas hästar för att få rida. Enda stalltiden jag fått är när jag mockat, tvättat sår och ryktat. Detta innebär däremot en välmockad hage, välsmorda sadlar och träns, snyggt och välsorterat på alla hyllor :-) Inget ont som inte har nåt gott med sig (gud vad jag avskyr ordspråk, haha)

Alex
0

#9 Haha exakt ;)

Kan ju trösta dig med att jag inte ridit mycket alls den här vintern heller (varför nu det skulle vara nån tröst, men.. :P) pga all lervälling… Går knappt att ta sig nånstans :( Och då har jag ändå en fullt frisk häst :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[louise80]
0

Så då var hon på väg till finland lilla sesssan och jag saknar henne redan, när man träffar hästar med sådan mentalitet som den lilla prinsessan så ångrar man att man tagit hem den för att sälja …..