råd om stallet
har lite funderinga på att plocka bort en del av innertaket i stallet för att få bättre luft där. området det gäller ser ni på bilden efter den horisontella bjälken/armaturen i taket. är det bra eller dåligt att ta bort taket? funderingar?

Vad ska du ha istället för taket?
Ska du sätta dit plasttak eller låta det vara öppet?

Ta bara inte bort dom bärande bjälkarna…

hehe nej taket ska ju givetvis vara kvar, det är ju bara innertaket/loftet som ska bort,

Jag hade inte gjort det för at jag stod i ett stall innan där det inte fanns ngt innertak och det blev svinkallt på vintrarna och det regnade och snöade in… i det stallet jag står i nu ha hästarna varsen fläkt + att min ponny har sitt fönster öppet alltid.
Fast i det stallet utan tak var luften väldigt fin och man kunde gå in och mocka med vanliga kläder utan att lukta häst efteråt.

Är bara yttertaket tätt är det absolut bäst utan innertak, mycket bättre miljö vad det gäller luften i stallet.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Håller med, bebbe!
Samma här, håller med bebbe
/Elin

det gäller ju inte hela innertaket utan bara 1/4 som tas bort just för att det inte ska dra på hästarna…
tror det blir till att ta bort taket…

Akta dig nu bara för spiken om du ska ta bort taket…hihi.
hihi *garvar tyst* :D
Ta de lugnt med spikandet nu lisette, sjukhuset e inget man vill besöka dagligen precis ;)
/Elin

nej nu j£{$£2 ;) det här är mobbning på hög nivå… *fniss*
den var ganska klockren eMis… :D

Visst var den.
Jag var bara omtänksam och ville påminna dig om hur det gick sist.
Tänk på hur tråkigt det var att inte kunna bada, så håller du dig nog borta från spiken denna gången i alla fall….. :)

Ha, ha vad kul. Helt rätt att mobba lisette. Här kommer mobben. ha ha

jag tåler det så bara sätt igång… *ser tuff ut*

Tror jag det. Du är lite som jag.
en riktig tuffing. ha ha