Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 553 ggr
Anki113
0

Häst till salu!

Vad gör man när man har en häst till salu och man inte riktigt fastnar för någon köpare fast man måste sälja hästen?

Tycker att detta är en lite smått irriterande situation.

tessa
0

svår situation att hamna i..

vad är det för häst du säljer?

Linda
0

Åhhh det är aldrig lätt att sälja ju..

jen
0

ja, det är inte lätt Fundersam  jag hade så när jag skulle sälja  min fjording.

första spekulanten ville köpa, men jag tyckte inte de passade ihop. så jag väntade tills den rätta dök upp. för mig var det tur, för dom var väldigt harmoniska ihop.

Anki113
0

Man får väl hålla tummarna och hoppas på att den rätta dyker upp, annars tror jag inte jag kan sälja.

#1 Moses el Din

Believer
0

Om jag ändå hade pengarna. Men hoppas du hittar någon köpare som du fastnar för!

gejsa
0

Ja, lätt är det inte. Men jag skulle aldrig sälja förrens jag känner själv att detta är rätt. Håller tummarna.

Faxlin
0

Att sälja ett djur är aldrig lätt, krävs att allt känns helt rätt annars går det inte. Så jag förstår ditt dilemma där. Håller tummarna för att rätt köpare dyker upp.
Borde ju finnas massor för dig att välja mellan. Var in och tittade i ditt fotoalbum, han är ju en snygging;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

faktiskt hade jag väntat tills rätt person dykt upp. men kanske är det så att rätt person inte har råd att betala de pengarna?

hjullan
0

Varför ska du sälja honom?

Anki113
0

#9 Han köptes in till min dotter som skulle rida honom, då hon vuxit ur sin ponny. Sedan har vi använt honom i avel.

Nu har min dotter blivit sjuk och han har inte och kommer inte att ridas på ett tag. Detta är ett bekymmer eftersom min dotter får så dåligt samvete av att han bara står och hänger i hagen. Jag vill att hon ska bli frisk så fort som möjligt och känner att hon inte behöver ha det kravet hängande över sig. Och vi har tillsammans kommit fram till att det är det bästa för hästen även om det svider.

fisa-lisa
0

Vad bra att du inte säljer till vem som helst!

hjullan
0

ah men anki, hästen lider nog mer om du säljer den till fel köpare än att den inte blir riden på ett tag..

varför rider inte du honom då?

gejsa
0

Håller med dig hjullan. Varför rider inte du?

Believer
0

tror faktiskt inte att han bryr sig så mkt av att bara gå i hagen och "skrota". annars kanske ni kan leta efter en medryttare eller en fodervärd? då slipper ni ju sälja honom, och då har din dotter inte "ångest" för att hon måste börja rida snabbt, för då har ni en annan som rider under tiden. Men det är bara mina tankar och förslag =P

hjullan
0

#13 tack för din back up gejsa :P

Believer
0

men miiiin back up då elina? =(

gejsa
0

Åh, det var så lite så… kom att tänka på det när jag läste vad du skrev. Varför inte eg.Skrattande

gejsa
0

Räcker det inte med tankeläsning believer? hihi

Believer
0

Okeeej då, det får gå för den här gången =P

hjullan
0

malin du är cp. :D du skrev ju inte samma som jag.

Anki113
0

# 12   Om jag hade vilja bara sälja så skulle han vara såld samma dag jag annonserade ut honom.

# 12 o 13 Skulle önska att min tid räckte till till allt, men han köptes in till min dotter, under förutsättning att hon skulle hålla igång honom.  Han har nu stått sen jullovet och det känns inte riktigt bra.   Själv håller jag ju igång4 st, på olika sätt.  Sen har man ju familj att ta hänsyn till  också + hundar. Dygnet räcker inte riktigt till.

gejsa
0

Ok! Samma för mig faktist.

Believer
0

Men mitt förslag då? medryttare lr fodervärd? då slipper ni ju sälja menar jag! =P

Anki113
0

#23  Känns inte aktuellt med nåt av det. Har eget stall just för att få vara själv i stallet.  Har haft ute en häst på foder, fick tillbaka ett lik. Det vågar jag inte prova igen.

Då försöker jag hellre vänta på rätt köpare även om det kan ta tid. Tycker att Moses förtjänar någon som verkligen har tid för honom, sen är det ju en bonus om han får några egna brudar med på köpet.

Anki113
0

Jag kommer att få besök i helgen från stockholm som ska titta på Moses, hoppas att det stämmer nu.

gejsa
0

Lycka till! Vet hur det känns.

Anki113
0

Tack snälla, känns pirrigt.

gejsa
0

Förstår det. Det är ju ett av dina barn nästan. Jag törs knappt sälja några av mina. Pga allt man läser.

Anki113
0

Skräm inte upp mig nu. Jag har haft moses ute sen i slutet på maj, men inte bjudit hem nån än. Feg kanske

gejsa
0

Jo, jag förstår dig iaf. Har ju själv haft annons och ångrat mig i sista sekunden när dom ska komma.