Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 931 ggr
Thorsson
0

Glada nyheter! :D:D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar från början. Vi har förlängt kontraktet pga ryggont från hästens sida.

1.Vi fick tag på henne som haft henne tills nonvember. Hon red honom 2-5dagar i veckan. Då skogsridning, inget i paddocken då han blev så galen där. Enligt henne så hatade han att jobba. Hon re dhan på vanligt tränsbett på långa tyglar och med sitsen, kan förklara vf han drar ner huvudet. Det funkade prima. Vi frågade henne om hon märkt av att han hade ryggont. Men nej, hon påstog att vi hade satt i gång honom för tidigt och för hårt! Sedan frågade vi med stegringarna, och det gjorde han när han blev rädd eller inte fick som han ville, vilket var vanligt bland hingstar sa hon. ( HAN BLEV KASTRERAD SOM 9ÅRING, HAN ÄR 11ÅR IDAG! )

2. Jag red han med bett i fredags och oj, han va jätteduktig. Hade långa tyglar nästan hela tiden, kunde galoppera och trava på långa tyglar, han va super duktig. Är inte så van att rida enbart med sitsen. Är väl något jag får lära mig helt enkelt. Det var alltså uteritt i lördags. Tränade han föresten lite smått på galoppfattningar i fredags, det gick kanon, hade bett då med! :D

3. Hovslagaren var här idag, och vilken min han gjorde när han såg frysmärkningen. Han såg inte att det var en travare först^^, . Han hade hårda fina hovar sa han, fin kvalite på dom. Så det va ju kul. Han skoddes idag, runt om och va jätteduktig! :D Andreas (hovslagaren) gav många komplimanger om hur söt och fin han var ^^, han kollade även hans rygg, han är super duktig på hästar alltså. Han sa att det va för att han hade spänt sig, men det va inte mitt fel. Det va rätt rejäla spänningar vilket betydde att han hade spännt sig i minst 1år. Detta kunde bero på ömma hovar, att han inte litade på sin ledare m.m. Så även om vi satt igpng honom efter 1vecka så hade han fortfarande haft spännignar i ryggen! Vi fick rådet om longering. Vi får helt enkelt lära honom det, promenader. Sedan smörja hans rygg med linement, för musklarnas skull. Han var mjuk och fin i ryggen och kroppen förövrigt sa han! :D Han sa även att han kunde bli en jättefin häst, för att han hade en fin exteriör! :D
Blir glad av hans kommentarer, och jag lär ju få gå med han tills hans rygg blir bra och han litar på mig! :D

Marija
0

Vad roligt :D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Thorsson
0

Tack! :D

Thorsson
0

putt*

Anna
0

Skitkul att det går framåt! =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anoziz
0

Vad kul!

Peppe
0

ni kan ju ta ut anette och ge massage också =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

kul! men om spänningarna suttit så länge, behöver ingen hjälpa till att lossa dem då?:)

Yessica
0

Vad roligt! :) Söt häst!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Manda29
0

Vad roligt. Bra att du fått veta lite mer. Tycker nog som dom andra att du borde ta ut nån o gå igenom honom. Liniment kan du ju använda ändå för musklernas skull.

Cattiiis
0

Åh vad roligt att det går bra för er! =)

Thorsson
0

Peppe: Vem är hon och är hon bra? ^^
fridak: Jag ska massera honom, och orkar inte jag masera honom så hårt, för den är rätt hård så maserar mamma. Vi får se hur det går. Vi får ju se om många veckor. Funkar det inte får en massör komma ut! :)
Manda29: Ja, jag tycker med det är bra att vi fått veta lite mer! :D Jag och mamma ska ju massera honom, och blir det inte bättre av 2 amatörer (a) så blir det en massör! :D Linement tror jag kommer hjälpa hans muskler i ryggen enormt. pga av cirkulationen som blir av det!

Tack allesammans! :D

Peppe
0

#11 ja hon är utbildad massör… tar 400kr för en genomgång av hela hästen. bor i mörlunda… sök på Annette (Anette?) Olsson på eniro

Thorsson
0

Peppe: Har hon masserat någon utav dina hästar?

Lizzan
0

kul :)

Thorsson
0

Tack :D

Peppe
0

Ja hon har masserat båda mina och andras. Bland annat Elinor Knutssons älskade pärla ;) hon är lugn med hästarna

Thorsson
0

#16. Härligt! :D Ska se hur jag gör. testar ju lite själv först :)

Oliviahack
0

Hahaha så kommer jag med nått konstigt (a) men iaf linement de luktar så jäklas gott! Kan ju stå o lukta på de jätte länge (jag vet att ja e konstig -a-)

Men iaf de var ju roligt att han hjälpte dig :D:D:D:D:D

Marija
0

#18 Linement luktar sååå gott =D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Thorsson
0

#18. linement luktar gott! :D
de är jätteskojjsigt att han gjorde  det :D:D