snubblig 6-åring
jag har en häst på prov, som har gått igenom besiktningen (dock hann veterinären göra böjprov och allt sådant innan vi hann komma dit, hon var 20 min tidigare än hon skulle så…)
nu när han är i hagen har ja sett att han är ganska snubblig, och när han sprang ganska snabbt ner för en ganska brant backe så ramlade han,även om han var fort upp igen..
är det nåt å bry sig om eller går det att "träna bort"?? typ med cavaletti och så,så han får lära sig å lyfta lite på dojjorna.. vad tror ni??
Min medryttarhäst är likadan, och han är 10 år! Han har otroligt dålig balans och snubblar nästan alltid vid ridning, jag brukar säga att den hästen kan snubbla över sin egen skugga.
Jag vet inte vad detta beror på, eller vad man gör åt det, men jag inbillar mig att cavaletti iallafall inte gör det hela sämre…

Reddie är likadan. Ligger det en liten sten på vägen så snubblar han på den. Han är väldigt nyfiken och går och glor på allt vilket gör att uppmärksamheten inte är där den ska.
Men cavaletti och bommar är aldrig fel, bra att de får lyfta på benen
Att skritta runt på en stubbig åker är det bästa tycker jag..

en fjording i stallet var faktiskt så, han snubblade så han ramlade omkull flera gånger. ägaren gjorde en lång utredning men dom hittade inget fel. nu går han barfota och snubblar faktiskt inte längre
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~