Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tävlingar
Läst 2297 ggr
Due-Boje
0

Skånes bästa ridgymnasium!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yeah, vi (ängelholms ridgymansium) vann igår, det var totalt 7 lag som tävlade om titeln. Man red i två lag per gymnasium, ett i hopp och ett i dressyr. Jag var i dressyrlaget såklart :P Vi stod som segrare.. va så kul, jag startade min unghäst som aldrig tävlat innan. Hann skötte sig exemplariskt trots att det även var tävling för bästa hejarklack så de va allt utom lugnt på läktaren! Flaggor, ramsor skrik och stoj. Men vi fick 69% i LB, sjukt svårt att rida på kort bana. Har inte gjort de sen jag var 8-9år…! Men min sötnos va sååå duktig. Här e en bild, har ni sett någon sötare häst?

Alex
0

Vad roligt, grattis! :D Och hästen var ju hur söt som helst..!!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

oliviakarelius
0

Grattis !! :D Gud vilken fin häst och söt (x , stam ? (:

Johanna
0

kul! :)

hästen va himla söt

Cilla89a
0

min skola var med, Önnestad ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

NathalieN
0

hur är ditt ridgymnasium e det bra?? för jag ska nämligen välja gymnasium nu.. men jag har liksom inte hittat ngt bra än.. funderar att åka te antingen flyinge eller strömsholm..

__iE
0

Va kul :) Grattis, o hästen va riktigt söt :P

Due-Boje
0

#4 var du med och red? =)

#5 ja, jag e jättenöjd, men jag tränar inte för hon som är tränare egentligen, hon heter Helena Feuk Lundal. Utan jag tränar för Göran Casparsson. jag får då stå för träningskostnaderna själv, men det passade bättre med honom. Man tränar iaf två dagar i veckan. Just nu finns det bara hoppgymnasium, då det för några år sedan började bli krångel med dressyren… men de e nog inte omöjligt att den tas upp igen om det finns tillräckligt stor efterfrågan! Stället man tränar på om man går hopp är helt nybyggt, med nya ridhus och utebanor. De finns inackorderingsstall. Var bor du?

Due-Boje
0

Han är förresten E. Don Schufro - Bolero =)

Due-Boje
0

#5 förresten, ridgymnasiet är nog inte som flyinge och strömsholm.. Utan man väljer ett vanligt program, ex Samhälle, natur, teknik, friskvård… Finns massor att välja på. Sedan har man 300p ridgymnasium. Det finns även hockey, fotboll, innebandy, segling.. osv =) gå in på www.egy.nu där hittar du all info om skolan och dess tillval!

oliviakarelius
0

Okeej (:

oliviakarelius
0

Vad heter din häst då ?

Due-Boje
0

Don Corleone heter han =)

oliviakarelius
0

Okeej :D Blir nog en grymt fin dressyrhäst (:

Due-Boje
0

Prinseeen!

Due-Boje
0
Due-Boje
0

Jo, hoppas det. Psyket är bland det bästa jag haft på en häst, och gångarterna är grymt bra =) Han är nog klar för st.george till hösten =)

oliviakarelius
0

Ojoj vad fint han går , kul att han kan gå st.george till hösten :D Hur gammal är han då ?

Nu frågar jag mycket , men är så nyfiken xD (A)

Cilla89a
0

#7 neeej, jag var varken med eller red :P har tyvärr inge vettig häst :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Marija
0

Vad fin han är, grattis! :D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Due-Boje
0

Han är 7. Han kommer kanske va klar för det redan i sommar =) Det är min mamma som utbildar honom mest, vi köpte honom som 4 åring. Men ska ut och starta lite medelsvåra först så han hinner få lite tävlingsrutin innan han startar en såpass svår klass. Förhoppningarna e ju att han ska gå i falsterbo, men man vill ju inte skynda för mycket. Utbildar ju för framtiden, inte för en tävling =) Tankar finns om att han ska säljas också.. men det vill varken ja eller mamma, fast ibland måste man dra in pengar enligt pappa.. Haha. Men jag brukar kunna få som jag vill ;)

Due-Boje
0

#18 okej, synd! Väldigt trevlig tävling =)

oliviakarelius
0

Okeej (: Smart och tänka som du gör de är inte många som tänker så. Synd att sälja en sån fin häst :/ HAha tur de iaf ;)

Naaathaaa
0

Oj vad skoj, Grattis. Jättefin häst också :)