snart sommar!
ooh jag ville bara skriva av mig min glädje…
det har varit en underbar dag! hästarna sov i omgångar ute i hagen. först brago och merry och sen star.
det har varit vår idag, helt underbart!
snart är det dags att släppa djuren på bete, om vi bara kan få till det på bra sätt…

jag ska försöka se till att merry blir riden mkt i sommar.
sen ska vi åka o bada med brago och ngn till… myyysigt!

Jag vill verkligen kunna bada med Folly… Men hon vill inte bada med mig :( Det är en kamp vid varje vattenpöl till och med…
*** Kärleken övervinner allt ***

Staren vill fäljka me och bada!!!!!!
Ja guuud vad härligt. Har varit 15 grader här hela veckan med strålande sol och varma vårvindar :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#3 du skulle ´följt med oss o badat. brago övertalar alla rädda pållar!
#4 hon är skrittad o travad i lina. ska rida på söndag igen. men jag måste ut o gå med henne så hon får lite miljöträning. ska ut med en granne o hennes barn på deras häst tänkte jag.
#5 det får du! inte hk då?

#8 Jag stoppar in henne i transporten och kommer *hahaha*

#8 Jo han tar vi i baksätet

Folly har förresten slutat äta hö ute nästan, hon hittar några grässtrån hon kan noppa med istället :) Inte direkt nåt hon håller hullet på så det blir till att maxa mängden i boxen på natten :-)

merry o brago äter inte heller upp sin mat. =)

Här är det nog inte sommar på lääänge! idag och inatt har det kommit nån dm snö, suck :(

dom lovade snöstrom här idag, men inte ett moln på himlen jag skådar..
Hela veckan har jag varit ute med t-shirt och shorts enbart, och solat på studsmattan ^^
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
längtar som tusan till sommarn , just nu är det 3 meter lera både i hagar och överallt annas :/

#18 Det där var nog det lerigaste jag sett på länge ;)

#18 HAHHA de där blir ju trevligt att borsta sen xD Varmlodet i vårat stall rullar sig i leran varenda dag nu och ser ut som din häst (x

säker på att det är smuts o inte ingrodd skit?? ;) *sett för mkt på animal planet*
men hon hade nog roligt när hon rullade sig så där…

#18 Skönhetsbehandling ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lisette, såg du avsnitten jag och Folly var med i ;)
#26 Ja, det är kvinnligt med en lerinpackning då och då ;)
#18 - Haha, vilken rolig häst!! :P
Kommer ihåg gammelmannen när han stod i hagen. Oavsett hur mycket lera det än var så var han ALDRIG lerig, han tyckte inte om att rulla sig.. ;) Gick så långt ifrån leran han bara kunde.. :P

Nu blir det täcke tills det är torrt och fint i hagen igen ;)
Näää, duschade av henne idag, slängde på henne ett täcke och ut i hagen igen. Vad gör hon då? Jo, rullar sig direkt :o) Charmigt som 17!!
Har två ikea-säckar med skitiga täcken i bilen som ska tvättas imorrn (till vilken nytta?)
#29 Hon har väl inte förstått det där med att vara ren och fin ;) Eller så tyckte hon bara att den förra lerinpackningen inte räckte..
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Man får väl försöka hitta nåt positivt i det, för det går ju inte att förhindra….
Någon som kan komma på något positivt med lerinpackningar på hästen?
Japp Brago lär alla pållar att INTE vara rädda för vatten…iallafall Luddegubben…men tyvärr råkade vi ut för en mindre olycka senare under sommaren så hans terapiarbeta får starta om i år i vatten utan stenar…hrm!
Här har rent ut sagt varit skitväder…regn regn regn men vi var på Andys o lekte så det gjorde itne så mkt! I går var det kanonväder. om en månad åker dem ut på bete om inte förr…
Ludde o Kefir äter inte heller upp sin mat o det trots att Kefir är världens matvrak…
Jag vill ha en sån sommar jag hade på Island förra året… Sol, värme och vind… Och framför allt insektsfritt!!
Blir snart till att packa in tjejen… :(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Det snöar!!!! Jag vill ju bara börja gråta, inte mer snö nu snälla gud!! :-(

Åhh, vilken härlig bild Alex :)
Bubbel: Här spöregnar det ena sekunden och vräker ner snö den andra… Jag vill ha sommar NUUU!
Jaså, ni har snart somamr och här är det snö.. ;) suck

vi har soool! =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
skönt tezzie, då är det inte bara hos mig det var sånt väder, men nu är det sol och 11 grader och inte en snöflinga i sikte ! :D

Fyyy, här har det snöat blötsnö och blåst som 17 hela dagen…

sommarväder idag!!!