Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1480 ggr
Cilla89a
0

betessläpp?

när har ni tänkt kasta ut era hästar ur stallet? :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Bobby
0

När det blir varmt och stadigt väder!

AusaBausa
0

hoppas på om en månad men tidigare om vädret håller sig varmt…

Kelda kommer hem från avvänjning då och då är tanken att släppa henne o Ludde på bete direkt för att inte hon ska träffa Kefir innan fölningen(om hon för m ngn smitta från det stall hon står i nu…)

bubbelbubbel
0

skulle gissa på slutet av maj, början av juni.
som det ser ut just nu växer det inget, men det brukar ju explodera så det kommer nog.

oliviakarelius
0

Min ponny får inte gå på bete pga fång men hennes kompisar ska på bete första helgen i juni (:

Repoort
0

Brukar bli i slutet av maj/början av juni

Anna
0

Samma som #5.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Peppe
0

Mina släpps inte ens på äkta bete… dom går i stor gräshage året runt

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

#7 samma lika:) men här går de ute dygnet runt om det fungerar när det blir tillräckligt varmt. någon gång i juni, ibland in på juli tom.

Peppe
0

#8 här får folk välja om dom vill ha inne eller ute. tyvärr kan inte Blacky gå ute på nätterna eftersom han är så känslig för alla insekter och då får Peppe hålla honom sällskap

fridak
0

#9 ok. här finns inte så mycket insekter, blåser rätt mycket. Men ni i smålands mörka skogar borde ha en hel del;)

Peppe
0

#10 blacky är så känslig att det räcker med en mygga ;) men visst, vi har massor här. har en bäck som går genom hagarna som är värsta mygguppfödningen ;)

Mangis
0

Våra är redan uta, men stödfodras. Tävlingshästarna går inte på bete om de inte är skadade.

denisesalomonsson
0

här är det fortfarande ganska kallt, men om några månader kanske :)

thilda-
0

Luddan ska få gå i skogs hage eller ner betat hage

LinneaG
0

Skulle tro att det blir i maj någongång, beroende på vädret. Vi brukar släppa ut de i början av maj.
Sedan i juni släpps de i den största hagen och i juli flyttar vi till ett bete lite längre bort.

lisette
0

mitten på april hoppas jag på. beror lite på vädret.

vi hade ju tänkt nu i början på april, men det hade aldrig gått.

Mandysan
0

Inte en aning…

Lyrik
0

Juni någon gång. Beror på om jag har hittat nytt stall då. Vill ha ha honom ute max 1 mån på bete, räknar med att få stödfodra honom på betet oxå.

wewwa
0

Just nu är det snö.. Men så fort vädret blir stadigt och det har börjat växa gräs så kommer dom ut.

Alex
0

Inte alls… Tvärtom blir det väl snart tidigare ingång istället. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst