Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1461 ggr
pippa__
0

Nu Är Fontane Äntligen "Hemma"!!

Efter mycket blod, svett och tårar så har Fontane äntligen kommit "hem". Hemma hos Lisette är rena himmelen när han precis har varit i helvetet… Gräääääs så långt ögat räcker!!! Jättemysigt stall och allt me!!! Jättebra!!! Fontane får känna sej lite som kung i hagen, då han är ju störst, bäst och vackrast och vill gärna visa det me =))

Ne nu får man gå och sova lite så man orkar upp i morgon..;)

God Natt på er alla vakna!!

Cilla89
0

Så kul att det löste sig :D :D

__iE
0

vad skönt att det löste sig ! :)

shirley
0

hoppas det går bra nu, nu e han ju på plats iallafall ;-)

pippa__
0

Det går bra!! =) Annars får väl du komma igen… hahaha

MiaMaria
0

Skönt att de löste sig!!

gejsa
0

Vad bra att ni lyckades lasta honom i kväll och att han fick komma till Lisette. *ler*

lisette
0

#0 Fontane får känna sej lite som kung i hagen, då han är ju störst, bäst och vackrast och vill gärna visa det me =))

vet inte om oskar håller med om det där ;)

nu när jag vaknade kl 4 så stod de utanför mitt hus. fontane höll sig på lite avstånd, men var ändå relativt nära. det kommer att ta ngn dag till sedan har de accepterat honom.

PimTheGreat
0

Hoppas verkligen allt går bra nu och att du hör av dig om du är osäker på något Pippa… än att du gör något galet med honom… tänk på transportträningen där med som Shirley nämnde för dig när vi lämnade Fontane på första stället. (ingen drivning bakifrån)…Flört Ta nu väl hand om min guldklimp!!!

mazze
0

Lycka till!

pippa__
0

#8 Ta det lugnt pimmen…=)) redan lovat 100 gånger att jag ska fråga dej om råd om jag är osäker..(med risk för att va tjatig) hehe…mmm vet det som shirley sa oxå..vågar inte trotsa henne hahaha..ne skämt åsido..jag lovar dej återigen att vara allra räddast i hela världen om din kille!!

shirley
0

#10 bäst för dej de! ;-)

pippa__
0

#11 hahaha

DojoKelder
0

jag tror jag ska hitta en fodervärd som kan ta hand om min jobba häst lite!! känner bara för att ge upp henne just nu!! Skrikandes

pippa__
0

#hehe hur kan det komma sej?

shirley
0

#13 lugn å fin ;-)

DojoKelder
0

nej!! inte lugn och fin.. jag har ett riktigt odjur som jag inte har ett humm om hur jag ska hantera! lika bra att inse..

shirley
0

#16 det löser sej ska du se….. ta spik-klubban!

DojoKelder
0

#17 jo jag lär nog fasen få göra det!! ;)

PimTheGreat
0

#13…jag kan gärna markträna henne lite när jag orkar och så…tyckte hon var jättemysig att träna idag. Hon behöver en trygg famn att stötta sig mot….du kommer snart in i det. Det är rörigt i början men ge inte upp henne!!!!! hon kommer bli jättemysig när hon väl vågar lugna ner sig och inte göra tusen saker samtidigt….. KRam

DojoKelder
0

#19 tack så jätte mycket Sofie!! Hon gillade verkligen dig! Skönt att se henne kunna ta det lite lugnt för ovanlighetens skull..
Måste försöka se till att hon får köra bana iaf 1 gång/vecka..
Hon behöver få använda sitt lilla huvud!

PimTheGreat
0

#20 ja det gör underverk med dem….du ser ju skillnaden på Pim förr och nu…. bara kämpa på!!!!

DojoKelder
0

#21 japp! och med din och Lindas hjälp och lite bra förklaringar så kommer det säkert att gå kanon när vi väl kommer underfund med det hela!

Ida_79
0

Vad är det för bana?? Nu blev jag nyfiken!! Ska juh börja träna Hajdi snart från backen!!!

DojoKelder
0

shirley har sina ideer..
vi bygger upp en "bana" med olika hinder som vi tränar, typ pressening, däck mm.

Ida_79
0

Åhh det lät kul… Vill oxå!!

DojoKelder
0

ja det är faktiskt skoj!

PimTheGreat
0

#26 du får komma till blekinge och träna med oss…. hehe

lisette
0

upp t petra

hufi
0

nu blir jag juh nyfiken.. ni döljer ngt?

pippa__
0

#29 ???

hufi
0

varför puttas tråden upp?

PimTheGreat
0

undrar också…

mazze
0

Kan någon tala om vad som händer????? Nu har ni ju väckt upp intresset ordentligt. Är så nyfiken!!!!

lisette
0

haha det är inget som händer alls. det var bara jag o petra som pratade o hon ville läsa trådarna igen, därför jag puttade upp… =)

pippa__
0

var bara intresserad av vad som sas i tråden

mazze
0

Jaha, jag som trodde att det var något på gång som rörde Fontane ;)

Geitrams
0

Hei!

Har lett igjennom masse internett sider i Sverige for å finne ut om hesten vi nettopp kjøpte. Her har jeg funnet masse om Fontane. Vi kjøpte hesten av Sara for litt siden, og Fontane står nå oppstallet her i Norge sammen med 17 andre hester. Får besøk av en spesialist på vanskelige araber hester til lørdagen. Han skal forsøke å innri Fontane på nytt. Har det hendt noe spesielt med Fontane i Sverige siden han forsøker å kaste av rytteren?

PimTheGreat
0

#37 jag pma dig

jn84
0

Nä, nu fattar jag ingenting! Är Fontane såld till Norge?

fridak
0

#39 verkar så. pimthegreat hävde köpet så han kom tillbaka till tidigare ägaren som sedan sålde honom igen och då tydligen till norge. kul att den nya ägaren letar info om honom så att hon får reda på vart han finns och så:)

PimTheGreat
0

Jag hävde köpet till förra ägaren och sen såldes han vidare till Skara för att nu vidare till Norge….vad va det jag sa….han kommer bli en vandrande pokal!   Hoppas verkligen han får stanna hos tjejen i Norge nu….

Geitrams
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei Pim..

Kan du fortelle meg hvorfor Fontane er så nervøs når vi rir han?

Jeg vet han ikke registrert som araber i Sverige, men det kan vi få til i Norge med de tyske papirene.

lisette
0

roligt att du hittar information om fontane här geitrams!

Geitrams
0

Enda et bilde

Geitrams
0

Her er flere bilder fra der vi har Fontane

PimTheGreat
0

#45 vad kul att se bilder på pojken!!!!Skrattande

pippa__
0

Ah va roligt me bilder!!!!

tezzie
0

Skoj med bilder =)

*** Kärleken övervinner allt ***

tessa
0

Nu är jag ju inte alls insatt, men vad har hänt som gör att killen måste "ridas in" på nytt..? Eller har jag missförstått det hela kanske, vet att han var en komplicerad och känslig pålle.

PimTheGreat
0

Verkligen jätteskoj att veta var Fontane befinner sig och få veta hur det går för honom. Han betydde ju jättemycket för mig och jag vill att han ska få ett bra och roligt liv…… hoppas Geitrams har tur och få ordning på pojken!

Geitrams
0

Hei,hei:)

Jeg skal skrive mye informasjon om Fontane og legge inn bilder av han så ofte jeg kan..

Vi skal nok få han fin igjen etter en måned hos han mannen.Og vi skal bruke mye tid på han.Jeg er sikker på at han blir en kjempe fin hestSkrattande

PimTheGreat
0

#51 blir så rörd när jag läser om Fontane…..glad att han fått komma till en tjej som verkligen verka tycka om honom helhjärtat och kan ge honom tid!!! så glad för hans skull!!!!!!! Hade velat hälsa på honom, men så långt iväg ju…

PimTheGreat
0

Detta e sista bilden jag har utav mig och Fontane. det var 27 jan när vi lämnade honom hos Sara igen.

Geitrams
0

Du må ha hatt det vanskelig med å kvitte deg med Fontane og det er dumt han bor så langt unna, hvis ikke kunne du besøkt han..

men jeg kan love deg det at vi skal ta oss godt av Fontane og han skal ikke selges til noen flere nåGlad

AusaBausa
0

Vads kul att ni fått kontakt med varandra…så skönt att han har det bra och får stanna där han är nu!

PimTheGreat
0

#54 känns jättebra….Glad

Stjerna
0

Hei:)

Jeg er venninna til Geitrams og må si at det virker som om Fontane har det veldig fint her hos henne. Etter litt trening blir han nok en veldig flott ridehest og tror nok de ikke vil selge han videre! Han er en veldig snill og rolig hestSkrattande