Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 1270 ggr
ninna37
0

Arg och sur häst

Hej !

Ak börja se efter en dam som är 15 år och är en liten surbulle i boxen och se ut som en lömsk argbigga och hugger efter en , när man har henne uppstallad så är hon inte lika arg men tendensen finns där, när man rider henne så är hon fantastisk…vad gör  man för att få bukt på hennes problem ??kan man göra nått? är det nått att hon inte lita på en ?

Några tips vore jag glad

lisette
0

står hon i ett stort stall?

Mangis
0

Mer utevistelse eller ngt att pilla på i boxen om hon absolut inte får gå ut mer. Hästkompisar i hagen, lugn och ro i stallet. Jag bara gissar nu, men det är sådant som brukar hjälpa hästar att bli mer avslappnade. Oftast tar vi in dem för att vara snälla eller för att vi inte orkar hämta hästen i hagen… Sedan är det ju inte omöjligt att hon har ont någonstans också.

ninna37
0

Ja hon står i stort stall , ena delen som hon står i är privatstall med 6 hästar och jämte är det ridskolans hästar dvs 15 st , hon går med 3 hästar i hagen och är ute från 8 till 16-17, är inte med ridskolan ….

Hon har setts över i munnen och olika terapefter och kroppsligt allt bra, men hon skyggar gärna med huuvdet om man är för flaxig med armar, ska jag bygga med henne från början , vinna förtroende , nått tips mer

SHV-Pysen
0

Om det inte är något som ovanstående nämnt (skador m.m) å det helt enkelt är en personlighet så testa munkpeppar. det funkar bra för sådana saker. står en märr i stallet som var lika dann å hon har blivit bättre av det.

tezzie
0

Det är karens på munkpeppar och hästen får inte tävla. Vet inte hur många dagars karens det är däremot. Det klassas som doping!!

*** Kärleken övervinner allt ***

SHV-Pysen
0

#5 är det? hästarna jag vet tävlar ändå…

Equipage
0

Som du sa så är antagligen att för det första bygga förtroende bra. Hon kanske har råkat ut för någonting i stallet och känner sig osäker. Är hon lika tjurig när hon är ute med människor? Alltså när man inte sitter på ryggen..