Första rullningen! :D
igår var jag och red min medryttar/sköthäst charlie, han är ett gotlandsruss, 8år och blev inriden i sommar. jag började med att trava i alla möjliga ridvägar, och fick olika uppdrag av hästens ägare, marianne, så i slutet ville jag galoppera och det fick jag, charlies galopp är jättekonstig men det gick bra iaf, jag galopperade några långsidor sedan skulle jag skritta av han, vi skrittade ett varv runt fyrkantsspåret och sedan stannade han, marieanne började skälla på charlie och jag fattade ingenting, sedan helt plötsligt la sig charlie ner och jag daska till han med spöet och hoppa av, charlie blev så förundrad över varför alla skällde på han , han skulle ju bara rulla sig (A), jag han inte mer än kliva av när charlie steg upp och såg uppriktigt skamsen ut, sedan så hoppade marianne upp på charlie och red en bit, jag fick sedan reda på att han försökte rulla sig eftersom att han måste testa om han får eftersom han inte är riden så mycket, och så hade vi ridit i spöregn och charlie fäller päls så det började klia, men marianne sa att det där är något han inte vågar sig på igen , jag själv skattar när jag skriver detta XD