Nu lämnar jag
nu lämnar jag er pågrund av alla dumma kommentarer som jag bara blir sårad av . dem kommer alltid finnas där !

Tråkigt, vad har hänt?
*** Kärleken övervinner allt ***

skriver tråkiga kommentarer så nu lämnar jag er jag blir endå bara sårad !
säger som tezzie, väldigt tråkigt, men vad är det som hänt ?

flera skriver massa dumma kommentarer och så

Handlar det om tråden där dom säger att du är för stor för din ponny? Jättetråkigt om du ska lämna oss :( Försök att inte bry dig om kommentarerna, även om det är svårt…

aa , men nu skiter jag i det här
håller med dej julia, till del xD viss människor här vet verkligen inte vad dom säger, har inte bivit utsatt själv, men en nära vän ;)
Isa Aronsson
www.stallequino.se

aa , det kommer alltid finnas där och nu vet jag inte om jag vill rida han något mer . eftersom det verkar som att han kommer dö om jag sitter på han enligt vissa

Men stötta varandra då när det händer. Det är inte ovanligt att man får höra här att man är för stor osv…

#8 Dom menade nog inte att han kommer DÖ ! Man får ta allt med en nypa salt och inte ta de så alvarligt . Tråkigt att du tänker lämna sajten :/

nej , men det blir ju inte så roligt för mig att rida på han i fortsättningen . jag är fortfarande skit SÅRAD…………………
men julia, om du känner att du kan rida honom utan problem, så fortsätt gör det då! det är ju inte folket här inne som rider honom, det är ju Du.
jag hoppas att folk tar åt sig nu, å skärper till sig lite vad man skriver. Jag förstår att det dig att du lämnar forumet då vissa säger saker som är dummt å onödigt. Jag hoppas att du får det mysit o bra med din ponny iaf och själv rider o kör på mina russ å är 30+ men det e vikten man går på och hur låg man e ja e liten å väger 49-50 kg. på russ hyllar man här sågar dom en.

Då kanske det krävs en skärpning överlag här…
Vill man ge kritik så kan man lägga fram det snällt och på ett genomtänkt sätt. Tråkigt att folk lämnar forumet :(
jag har ju lagt detta som förslag förr, som gammal estetelev hade vi mycket redovisningar i klassen om allt vi gjorde och varje liten tavla analyserades i småbitar.
MEN, för att få ge negativ kritik var man tvungen att säga tre positiva saker.
det är faktiskt ett tankesätt som inte är dumt att ha i bakhuvudet.
#15 Eller så kanske man ska tänka efter en gång extra innan man publicerar något här, om man vet med sig att man har så pass ont av andras åsikter.
njaaa. alla har ju rätt att skriva här, och ska ju kunna göra det utan att känna att dom har något att vara rädda för.
samtidigt som man får vara beredd på att kritik kan komma, och kommer det då negativ kritik som man inte vill ha så får man väl försöka att inte ta åt sig, om man vet att man inte behöver det.

nej , men asså man ska ju få skriva vad som helst men det är inte alltid så snälla saker som kommer ut och man måste ju faktiskt tänka efter innan man skriver . jag tror unte att dem skulle säga att dem förlång för deras hästar , fast det inte är några andra som sägert det men man vet det sjäv då bli man JÄVLGIT SÅRAD !!!!!!!!!!!!!!!!
#0 - det är tråkigt att du ska lämna sajten. hoppas du ändrar dig och blir kvar här på sajten :)
#18 Fast jag förstår inte hur något man själv vet inte stämmer kan göra så man blir "JÄVGLIT SÅRAD !!!!!!!!!!!!!!!!"
#18 jag vet och jag förstår, jag har varit där själv. inte här på iFokus men på annat håll.. Det är tråkigt och det är svårt. Det jag kommer säga ändrar säkert inte dina tankar på att lämna forumet, men hoppas det kan hjälpa dig med att inte sluta med din älskade vän! Jag har sett dig på hästen i fråga, och ja, du är för stor. Men! Du kan kanske inte rida din ponny hårt, kanske inte på tävling osv. så länge till, MEN du kan utan tvekan rida i skog å kanske träna lite m.m ett bra tag till. Och det spelar ingen roll vad andra sägar, vad du säger i ditt huvud. Du kan rida honom!!! Så är det bara. Även om du inom alldeles för kort tid inte kan rida honom som förut så kommer ni ha många härliga skritturer framför er, men även tills dess är det säkert långt kvar! Jag vet inte hur pass viktbärande din häst är. Kanske den inte orkar så länge som jag säger, för den kanske inte är en sådan typ utav häst, men det märker ju DU. För att ta som ett exempel: Jag har en shettis som är väldigt tunn å inte så muskulös å 1 m hög. Denna shettis har glatt börjat Galopperat med 55 kg på ryggen (vi fick knappt stopp på honom) och haft 63 kg på ryggen som mest. Han skrittar eller springer gladeligen på, och blir han trött saktar han av eller bockar av en. Nu tror många att jag är galen. Vi rider på en liten shettis, vi bryter ryggen på honom, men hur F*N vet dem det? Det är vår shettis, vi vet hur mkt han orkar. Och nu kanske du och många andra tänker "ja, men ni är väl okunniga, hästen kan få något fel osv." men denna häst ser en equiterapeft då å då och dessutom är han en SHV häst, och SHV kollar alltid upp sina hästar, så om tecken på misskötsel skulle ske, så skulle det märkas. Det är alltså du som rider som vet. Inte jag, inte någon annan som sett en bild på er. Det är DU! Och orkar inte ponnyn, då säger den till! Tro mig, du har inget att må dåligt över! Du kan ju också ta ut equiterapeft som kan kolla om det skulle vara något fel om du fortfarande är osäker, men jag tror inte att fel hittas.
Så fortsätt njuta av tiden du har! Och kom ihåg att det inte spelar roll om du är lång, det är din vikt, och den håller hästen koll på om det blir för mkt.
Hoppas det hjälper ;)

jag kan förstå att du är upprörd om du får höra att du är för lång för hästen. det är ju alltid tråkigt att växa ifrån sin favorithäst, jag vet själv hur det är.
tycker du ska vara glad för den tiden du haft med honom och tänka på den med glädje.
kanske du fortfarande kan sköta honom fast du blivit för lång? världen går inte under, det finns mkt trevligt man kan göa med en häst som inte innefattar ridning.
jag tycker du ska fortsätyta rida honom, jo, du är lång, men inte för lång ;) ni var fina tsm, och du sa väll att ni kom tvåa på dressyren ? skulle domarn ge er så bra poäng att ni kommer tvåa om du nu var för lång ? ;)
hoppas du stannar ,<3
Isa Aronsson
www.stallequino.se

#21 - Det är inte min ponny . men asså han är väldigt vikt bärande och så . men det är så synd för att han trivs med mig , jag är den ända som sitter kvar på hans rygg , det är därför jag blir så ledsen . men asså jag väger 38 kg. och är 150 cm . men jag får se jag får ju bara rida han terminen ut , blir säkert någon mer liten tävling .
#23 - aa , vi kom tvåa .
#24 väger du bara 38 :O då är det ju bara din lägnd som sätter stopp. Om dina ben släpar i backen när du har jockeyläder så kanske det är dags att sluta, men den lägnden når du nog aldrig. Om du dessutom har kommit tvåa i en dressyrtävling å väger så lite så får du gärna komma å rida min lillgrabb ;) Han behöver lättare ryttare som omväxling ;P
verkar "din" häst må bra när du rider tycker jag du ska skita i vad andra säger..:-D samt att ägaren t den hästen säger väl till är du är för lång o tung?!?!

aa, eller asså ridlärarna säger ju till . men jag tror jag stannar tack Spiritinthesky och SHV_Pysen . tack ! det är ni som får mig att stanna .
# 26 - vart bor du ? :P
#28 Gävle :P lite långt. såg att du bor i sthlm
Kul att du stannar :)