Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1224 ggr
[japptravare]
0

Fel *Film*

Tycker också detta är fel. Tycker att den är duktig för att vara en åsna men åsnor är inte ämnade för att hoppa och den verkar ju inte tycka det är så superkul heller :/

http://www.youtube.com/watch?v=soSpa59T4Qg&feature=related

[japptravare]
0

Kan vara en mula med men ägaren har fler filmer där man kan se att h*n vägrar ganska mycket ocj ser missnöjd ut :(

Indylover
0

Asså man ska absolut inte hoppa på dem!

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Sehvrin
0

#3 Varför? Det är ju inte direkt jättehöga hinder och jag tycker inte den ser särskilt missnöjd ut.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Spiritinthesky
0

hahahaha , ursäkta , men det ser ganska kul ut ^

man ska inte hoppa med dom :O fast det såg faktist okej ut på enkelhindrerna, men kombinationen var ju för mkt för den ;o

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Elma_vip
0

Jag tycker inte den såg speciellt missnöjd ut faktiskt.

Varför ska man inte hoppa på åsnor?

svampi
0

Jag undrar också varför man inte ska hoppa med dom. Jag fattar att dom inte är lika smidiga som hästar, men dom är ju likadana byggna ungefär så det borde ju gå bra at hoppa på mindre höjder.

oliviakarelius
0

Jag tycker om man har den bra grundriden och musklad så kan man ju hoppa på några låga hinder (:

Mkarlsson
0

jag tkr man kan hoppa med en åsna så länge den är med på det och inte blir helt överansträngd och jag tkr inte att den ser ut att vara ngt av det. Vi hade en mulåsna i stallet förut han var faktiskt en jättebra hoppare och kunde ridas som en vanlig häst (fast hoppningen var förstås på lägre höjder)  =)

Lizzan
0

Jag tycker det såg rätt kul ut (A) ^^

schvung
0

Jag förstår inte vad det är som är så fel med att hoppa en åsna? Hon som rider rider den ju uppenbarligen bra, ger den eftergift över hindrena och drar den inte i munnen på marken heller. Åsnan ser ju inte missnöjd ut alls.

Helt klart bättre ridning än vad man ser på många ffa ponnytävlingar idag med konstant sågande ungar som halvt piskar ihjäl sina ponnyer när de vägrar (nej jag drar inte alla över en kam).

AliceL
0

äh hästen såg ju ganska glad ut och det var ju inte mkt som krävdes av den ;) men att hoppa högre och tävla och så bör man väl inte göra :p

Zahara
0

det är en mula hon rider det syns ganska så tydligt och en väl tränad mula kan du rida och hoppa precis som med en häst, denna ser dessutom ut till att fått mycka "häst" i sin kroppsform! tycke det såg okej ut.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Yessica
0

Jag tycker det såg ganska bra ut ändå! Inget dragande eller piskande, det här tycker jag såg lite taskig ut bara.. :(

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Yessica
0

Fanns flera liknande filmer på youtube också, som jag länkade till ovanför =/ Känns inte specieltl sjyst.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Zabbio
0

Hästar är inte mer ämnade att hoppa än åsnor.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Marster
0

jag tror bara denna mulan tycker det är så hemskt det ser inte ut så iallfall, Dom tycker ju säkert bara att det är kul med lite omväxling. men jag kan hålla med om att han inte ska hoppa allt för högt med dom. Dessutom såg ju det ut som dom gillade varandra väldigt mycket ägaren och mulan.

MrsKarpf
0

Jag tycker den hoppar jättefint. Men har aldrig i hela mitt liv sett någon som hoppar en åsna. men den har ju öronen framåt när den kommer mot vissa hinder. Ryttarn red lungt och fint. Såg mycket bättre ut en om man åker och kollar på en ponnytävling. För heta ponnyer med små barn som sitter och sågar och spöar om vart annat. Åsna kanske vore att föredra? (och till alla ponnyryttare, jag menar såklart inte alla)

Jojaton
0

#14 Hjälp!

Tycker inte det var något fel med att hon hoppade mulan.

Johanna - Instagram

MrsKarpf
0

jag måste säga att efter ha sett filmen #14 lade upp. att mulor verkar hoppa nästan bättre en andra hästar. snacka om att bjuda när man kan hoppa såhögt stillastående.