Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 615 ggr
mazze
0

Allroundsadel säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hi-lite,17", normal bom mot vid, syntet. Bra skick. Inkl. stigläder, byglar, gjord o 3-5 vojlockar/shabrak. 2200kr

lisette
0

tessa här har du kanske en bra sadel!!! :D

gejsa
0

Eller jag kanske!

Kanske min tur att köpa en sadel av dig mazze? du köpte ju en av mig för några år sedan. Vad har du haft den till för häst?

mazze
0

Gejsa: Min lilla Bus, vbl/arab…

gejsa
0

Är den skön att rida i eller är den hård? Tänkte att ha till sorro ev.

mazze
0

Den är helt ok, men hårdare än lädersadlar. Har funkat bra för mig men nu passar den inte riktigt bra längre.

gejsa
0

Är den lätt eller?

mazze
0

Ja det är den.

gejsa
0

Kanske skulle ta och pröva den någon dag och sätta på den och se om den passar honom. Vi har ju bara en sadel till båda unghästarna. Visserligen passar den men det är ju kul med två sadlar så man rida båda någon gång.

Men nu är det ju så varmt ute. Kan vi ta det någon gång när det blir svalare. Eller har du panik att sälja den? Är ju intresserad av bettet också ev om det passar Gobban. Har samma till mina andra hästar och dom går bra på det.

mazze
0

Klart man kan prova den senare, förhoppningsvis blir det snart bättre väder. Nu är det hemskt spec. med alla hemska bromsar.

Vilket bett var det? har glömt…

gejsa
0

Det där tredelade.Du skrev om det nyss i en annan tråd.

mazze
0

Ska sova nu, men finns här någon gång imorrn. Sov gott…

mazze
0

Sötmalmsbettet? Ska se om jag hittar det…

gejsa
0

Hur länge har du haft sadeln förresten? Såg att ny kostade den 2498 kr bara. Är det den? Vad ska du ha för den utan allting till?

mazze
0

Samma märke men inte likadana, har ingen "mocca" på min. Min kostade utan tillbehör 2500kr för ett par år sen. Men den är inte använd så mkt, utan har hängt i perioder.

mazze
0

Utan allt så 1500kr…

gejsa
0

Ok! Vill nog lägga på den för att kolla om den passar senare. OM du har den kvar då. Men är sisten hård vill jag nog inte ha den.

mazze
0

Är liknande wintec i sitsen om jag minns rätt..

gejsa
0

Ok men då är den inte så hård iaf. Trodde den var hårdare eftersom du skrev det.

mazze
0

Jo, men alla syntet är ju oftast hårdare än läder.

gejsa
0

Ja, jag vet men en del kan ju vara stenhårda. Vi har ju köpt en ny från  Hööks som vi har till båda hästarna nu. En med utbytbar bom nästan som wintec. Fast vi behöver nog en dressyr till eg.