Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 929 ggr
Linda
0

Back on track-skydd

30- åriga hästens matte har köpt back on track skydd till honom och faktist så är de ur bra inga gallor ingen ting!-PÅ EN 30!!! årig häst!

Eftersom jag får så lätt ryggskott så tänkte jag köpa en platta och ha på ryggen, är det någon annan som har erfarenheter av back on track keramiska skydd (går att köpa även hos veterinären..)

mvh Linda

Eve
0

Jag hade Back on track på Pepini när han var halt.. Funkade perfekt och har kvar dem fortfarande ifall att Lykka skulle göra illa sig :).. De funkar toppen

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Baddy
0

jag använde backontrackpaddar till min ponnys senskada och den läkte mcyket fort. funderar på att köpa en sånn där ryggfilt också. nån som har en sån?

jumpingqueen
0

Var försiktiga när ni använder sånna. Använd dom MAX 1 gång i veckan efter tävling/träning/hårt pass eller liknande. Dom torkar ut senorna och lederna efter ett halvhår blir dom skadade JÄTTELÄTT!

Kratern
0

#3 Hoppsan, då tycker jag att det är jättekonstigt att Stig H, Lussan Nathorst m.fl använder dom regelbundet.Förvånad

NinaToy
0

Jag har Back On Track och det är jättebra. :)

Believer
0

#3. det där har jag aldrig hört. jag har endast hört bra saker om back on track.

Linda
0

#3 Vart har du hört det?

Inte för att jag inte tror dig men eftersom vi anväder och rekomenderar skydden ringde jag mälarkliniken som säljer dem och det ska absolut inte finnas något som påvisar det.

Man kan inte torka ut senor eller var det något annat du menade?

-Kan lätt bli felskrivet av bara farten..

Ha det gottGlad

jumpingqueen
0

En häst vi hade fick en lätt bristning i senan. Vi blev rekomenderade att använda Back-on-Track och kylgel varannan dag. Vi gjorde så i ett halvår, å om det blev så att vi kylde 2 dagar istället för att linda blev hon genast svullen, men hon kunde tävla relativt högt utan men. MEN så en dag när vi kommer till stallet hade hon fått senskada på båda frambenen. Vi åkte genast till veterinär. Vi pratade med massor av människor om hur vi kunde göra för att hästen skulle bli frisk vi pratade bl.a med en väldigt framgångsrik travtränare och som har en framgångsrik dotter på ponnyhoppning. Han frågade vad vi gjort efter den lilla bristningen, vi berättade. Då sa han att använder man det för mycket så torkar man ut leder+senor. Jag tycker Back-on-Track är super! Men vill bara varna!

gejsa
0

Men det är ju ingen veterinär. Fundersam

jumpingqueen
0

#9 Du gillar inte mej va? Du har hoppat på mej i varje inlägg jag skriver! Jag berättar bara vad som hänt mej och vill varna andra! Det står ju så i mitt inlägg ju! Ja skriver inte så för att vara elak mot någon utan för att varna, att sånt faktiskt kan hända. Han sa att det hade hänt hans ena travare oxå.

gejsa
0

Har inte med att gilla att göra. Och dom trådar vi har diskuterat i är två stycken. Det är inte alla. Men jag blir lite full i skratt när du skriver överallt och försöker ändra så många här som skrivit. Till mig skrev du att min hovslagare kanske inte kan hö och inte ens sko. Men du kan lita på en travtränare när så många här har prövat back on track osv. Då kunde jag bara inte vara tyst. FlörtDetta är ett forum och jag skriver på många trådar.

jumpingqueen
0

Jag har inte försökt ändra någon! Jag skrev vad som KAN hända, och varnade andra så att det inte ska hända dom oxå, för det är inte kul!

Och precis ett forum, jag skriver ju oxå på många trådar, på sånt jag kan eller har upplevelser om. Jag har inte försökt ändra nån.

Believer
0

jag tycker bara det är bra att alla har olika åsikter om saker och ting. tänk om alla skulle hålla med varann hela tiden. då skulle det ju inte finnas något att diskutera =)

gejsa
0

Nej, eller förklara! Skrattande

Men det är ok. då kommer vi att diskutera på många fler trådar framöver.

lisette
0

jag förstår inte hur ett par paddar (om jag fattade det rätt) eller skydd kan torka ut senorna…

jumpingqueen
0

#15 Inte jag heller men det har hänt mej, å jag ljuger inte! Jag tycker BoT är helt fantastiska, dom funkar verkligen med resultat på en gång! Men dom är helt enkelt för bra! hihiGlad

lisette
0

inte för att jag inte tror dig, men det låter väldigt konstigt… det är som om mina senor skulle torkas ut för att jag använder liniment och bandage…

jumpingqueen
0

Med BoT ska man inte använda liniment, då är det blistring. I BoT är det något slags kinisiskit porslin som gör något magiskt! JAg vet inte vad jag ska skriva för det har hänt, minst en häst, + min häst som vi inte kan hitta nån annan anledning till det. Men jag säger det igen: SUPERBRA paddar!

hjullan
0

jag kan förstå att du tänker så, att lederna kan bli svagare. dock vet jag inte om det är sant.. för om man jämför med tillexempel (jag jämför alltid med människor för att jag själv ska fatta bättre, sorry för det ;)) nässpray, så blir ju näsan klenare om man använder det för mkt, till slut blöder man näsblod jättelätt! jaaaa, för alla som undrar, jag har provat.. o nu blöder jag näsblod jämt.

jag kan ingenting om back on track-skydd så jag kan inte uttala mig.. men har funderat på en sån som man syr fast på täcket. för ryggen alltså.

hur fungerar dom egentligen ?

MiaMaria
0

Jag har ryggvärmaren till Musse, helt underbar är den, har själv gottat ner mig i sängen med den en gång när jag hade en fruktansvärd träningsvärk i ryggen. Och JA då va den nytvättad Flört Och ja, det fungerade! Räcka ut tungan 

Produkterna är gjorda av polyestertrådar, i vilka man smält in ett keramiskt pulver. Keramiken reflekterar värme från kroppen. Från www.backontrack.nu

#8 Varför använda både Back onn Track och kylgele varannan dag? Back on track värmer ju och gelen kyler, det blir ju lite kors o tvärs tycker jag det låter som. En färsk skada kyler man ju för att hindra svullnad och en äldre värmer man för att få upp blodcirkulationen…

jumpingqueen
0

#20 Varför vi gjorde så var för veterinären sa att vi skulle göra det. Och det är sant att det hjälpte. Men tyvär torkade ju lederna å senerna ut pga BoT. Men vi har ju lärt oss, en läxa, tror du inte på mej upptäcker du väl det själv förr eller senare…

Mandysan
0

Jag har en fråga om Back on Track Ryggvärmaren.
Alltså är det så att den typ masserar musklerna eller? Tror ni att den kan mjuka upp stela muskler?

Mandysan

NinaToy
0

#21 Veterinären sa att ni skulle använda BoT och enligt er var det fel. Då kan han väll ha fel om att man ska använda kylgele och BoT varannan dag?

jumpingqueen
0

#23 Ja det kan han verkligen ha haft! Men det visste ju inte vi så. Att BoT far farliga alltså. Så det kan vara mkt möjligt. Men han som sa det där om BoT till oss (travtränaren) sa att det var bra att vi hade kylt varannan dag. Det hade förlängt hållbarheten på hästen, ionnan den skadades för gott!

MiaMaria
0

#21 kan det inte va kombinationen som torkar ut då isf??

#22 Den masserar inte utan den sänder tillbaka värmen som kroppen utsöndrar så det blir jätte varmt och gott. Ja den mjukar upp, jag använder den framför allt när Musse kommit in och det har varit riktigt kallt ute eller att det har regnat och han inte haft täcke på sig och han blir mjuk efter 10 min användning =)

jumpingqueen
0

#25 Läs #24  så får du se