Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 669 ggr
LinneaG
0

tredelat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns många olika varianter på tredelade bett.

Har tänkt köpa ett till mitt vbl sto.

Men vilket ska man välja, och hur olika är de?

CBA
0

Jag hade ett i järn där mittendelen var i koppar och det fungerade jätte bra på min kuse, det smakade gott och främjade salivutsöndringen.

Järnet smakar sött och kopparen åt lite det beska hållet.

Supernöjd med det bettet :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

CBA
0

JO….sen hade jag ju ett Appelmouth som jag köpte på hööks…det fungerade om möjligt ännu bättre än järnbettet :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

mazze
0

Har ett tredelat eggbett, med fasta ringar då hon klämmer mungipan när jag använder rätt storlek. Annars måste jag använda en storlek för stort.

gejsa
0

Det är svart på båda sidorna och koppar i mitten. Dom är bra. Finns både på Hööks och Börjes har jag för mig.

LinneaG
0

Okie, till vilken anleding ser de ut så? Eller är tillverkad av de materialen?

Lilla_My
0

#4 jag har samma, ingen direkt anledning, förutom att hon funkar väldigt bra på det, och så känns det inte som att det är ngn mening med att byta ;)

Lilla_My
0

#5 många säger att såna hjälper till att få hästen att skumma i munnen (har inget att säg aom detta, bara ngt jag hört)

#4 de allra flesta hästbutiker säljer såna :)

gejsa
0

#7# Jo, jag vet. Men det är skillnad på pris också.

Lilla_My
0

#8 jaa det är klart att det är (:

lisette
0

det är sötmalmsbett ni menar töser. tror jag gav under 100lappen för bragos 8,5 cm stora tredelade bett… :D

mazze
0

dom kostar inte mkt sötmalmsbetten, skulle oxå vilja ha sånt. Hade i 12,5 men det är för stort i hennes mun så köpte 11,5 då klämde det även om jag hade bettskivor. Men jag gillar dom betten…

gejsa
0

Jag skulle nog behöva ett bett till gobban, mazze. Har du båda storlekarna? Kommer inte ihåg vilket han behövde nu. Pris? 50 kr eller?

lisette
0

finns bett bara i "halva" cm? har aldrig sett bett som är tex 12 cm..

gejsa
0

Vem svarar du nu lisette? Jag frågade mazze om hon hade både 11.5 och 12.5 betten.

lisette
0

jag svarar ingen gejsa, det var bara en fråga jag kom på när jag läste #11.. .:D

LinneaG
0

Hur mäter man bett?

gejsa
0

Ok lisette. Trodde att du såg mellan raderna. he he

gejsa
0

Bett mäter man från udden innan ringen till den andra sidan. Tänk att bettet sitter i munnen och du drar. Från den kanten till den andra. Gud vad svårt att förklara. Någon annan som är villig att göra det kanske?

LinneaG
0

Ska man räkna med ringarna eller bara det "raka"

gejsa
0

Nej bara det raka. där liksom ringarna viker sig. För man kan ju inte ha ringarna i munnen på hästen.

lisette
0

det finns beskrivning i höökskatalogen.hade jag kunnat länka hade jag gjort det… :D

lisette
0

O---O är bettet linnea, du mäter mellan O:na… :D

LinneaG
0

okie, tack! =)

gejsa
0

det var enkel förklaring lisette. *ler* Vilken nolla man känner sig.

lisette
0

hehe visst var det? jag lyckades överträffa mig själv… hihi…

här har vi från hööks… konstigt man kan länka därifrån men inte från deras sortiment…