tredelat

Jag hade ett i järn där mittendelen var i koppar och det fungerade jätte bra på min kuse, det smakade gott och främjade salivutsöndringen.
Järnet smakar sött och kopparen åt lite det beska hållet.
Supernöjd med det bettet :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

JO….sen hade jag ju ett Appelmouth som jag köpte på hööks…det fungerade om möjligt ännu bättre än järnbettet :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Har ett tredelat eggbett, med fasta ringar då hon klämmer mungipan när jag använder rätt storlek. Annars måste jag använda en storlek för stort.

Det är svart på båda sidorna och koppar i mitten. Dom är bra. Finns både på Hööks och Börjes har jag för mig.

Okie, till vilken anleding ser de ut så? Eller är tillverkad av de materialen?

#4 jag har samma, ingen direkt anledning, förutom att hon funkar väldigt bra på det, och så känns det inte som att det är ngn mening med att byta ;)

#5 många säger att såna hjälper till att få hästen att skumma i munnen (har inget att säg aom detta, bara ngt jag hört)
#4 de allra flesta hästbutiker säljer såna :)

#7# Jo, jag vet. Men det är skillnad på pris också.

#8 jaa det är klart att det är (:

det är sötmalmsbett ni menar töser. tror jag gav under 100lappen för bragos 8,5 cm stora tredelade bett… :D

dom kostar inte mkt sötmalmsbetten, skulle oxå vilja ha sånt. Hade i 12,5 men det är för stort i hennes mun så köpte 11,5 då klämde det även om jag hade bettskivor. Men jag gillar dom betten…

Jag skulle nog behöva ett bett till gobban, mazze. Har du båda storlekarna? Kommer inte ihåg vilket han behövde nu. Pris? 50 kr eller?

finns bett bara i "halva" cm? har aldrig sett bett som är tex 12 cm..

Vem svarar du nu lisette? Jag frågade mazze om hon hade både 11.5 och 12.5 betten.

jag svarar ingen gejsa, det var bara en fråga jag kom på när jag läste #11.. .:D

Hur mäter man bett?

Ok lisette. Trodde att du såg mellan raderna. he he

Bett mäter man från udden innan ringen till den andra sidan. Tänk att bettet sitter i munnen och du drar. Från den kanten till den andra. Gud vad svårt att förklara. Någon annan som är villig att göra det kanske?

Ska man räkna med ringarna eller bara det "raka"

Nej bara det raka. där liksom ringarna viker sig. För man kan ju inte ha ringarna i munnen på hästen.

det finns beskrivning i höökskatalogen.hade jag kunnat länka hade jag gjort det… :D

O---O är bettet linnea, du mäter mellan O:na… :D

okie, tack! =)

det var enkel förklaring lisette. *ler* Vilken nolla man känner sig.

hehe visst var det? jag lyckades överträffa mig själv… hihi…
här har vi från hööks… konstigt man kan länka därifrån men inte från deras sortiment…