När tar ni in hästarna ?
nu när det börjar bli vår i vårat land (iaf hos mig :P)
och vi gått över till sommartid och det numera är ljust ganska ganska långt in på kvällen..
När tar ni in era hästar ?
jag brukar ta in mina vid sex halv sju, men det känns så tidigt nu när det är ljust, problemet är att jag inte har möjlighet att åka ut senare, och jag vill ju gärna hinna äta middag innan jag ska iväg till jobbet igen..
Brukar bli mellan fem och sju nån gång. Lite tidigare ibland vid ridning. Och sen när våren kommer ordentligt kommer det väl bli ännu tidigare, för att undvika knotten så mycket som möjligt ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
vad 7-8 beroende på väder och sånt

Mellan 7-8 vanligtvis , (:
Mellan 4-7, beror på väder :)
Mellan 6-7 de dagar Windy inte ska ridas på eftermiddagen. Ska jag rida tas dom in vid 4-tiden, jag rider och sedan får dom stå inne och få lite tidig kvällsmat ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
då blir det ju alltså inte jättefel då ifall dom kommer in vid sextiden, puuuh…
jag som nästan haft lite dåligt samvete för att jag tagit in dom för tidigt..

är det dåligt väder så brukar vi hjälpas åt att ta in hästarna lite tidigare, när vi är ett par i stallet då. Är det fint väder så tas de in när stallägraen kommer från jobbet och de har varit en man kort ett bra tag så hon är nog inte i stallet förrän nio/tio-tiden. men de borde nog komma in runt åtta/nio när allt är lugnt på jobbet.

Mina kommer in vid 8 tiden när mörkret börjar komma och ut går dom vid 6 på morgonen så det är inte mycket att mocka inte =0)

Vi tar in våra mellan 19-21 under vinterhalvåret. Nu när det börjar bli ljusare så får de vara ute till 20-22. Sommarhalvåret ute dygnet runt!
*** Kärleken övervinner allt ***

mina går in när dom ska ridas eller när hon som har hagkompisen vill få in sin för att rida XD dom får inte in honom annars. ca 17.00
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Islänningarna står ute dygnet runt, utom Primula (gammal tjej, welsh) som går in runt 21.. :P
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

in 20 ut 5.15
19-20 på vintern eller tidigare om det är dåligt väder.
Nu när det börjar ljusna är det minst kl 20 om inte vädret är en katastrof då.. :P

nu när det ställts om till sommartd tar vi in dem vid 19.30..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Min står på en ridskola , eller , ja en privat del på ridskolan,
igentligen kommer dom in kring halv 3 , men jag låter min häst vara ute med några av dom andra privathästarna till ca 7 halv 8 varje dag :9 , när det blir varmare skall han snart få börja sova ute också :) men då får kan komma in varrannan eller varje natt några dagar i rad så han får vila också :)
Hästarna i stallet kommer ut runt klockan 8 och in vid 17-18.

Vid 5-tiden kommer mina in. Det eftersom jag måste hinna rida och sen får hästarna mat vi den tiden. Fast det känns lite trist när man sedan är klar och det är ljust ute fortfarande :/

Har mina på lösdrift men om det är jätte dåligt väder tar jag in dom 21-22 tiden på vintern. Nu är ju våren här så dom går bara in om det regnar mycket & än har vi klarat oss från en massa vatten =)

De går ut vid kvart över fem på morgonen och går in vid åtta på kvällen, men beror på vad det är för väder.
Mina går på lösdrift, vid långvarigt dåligt väder kan jag ta in hästarna i box 3-4 timmar under dagen för att dom ska få torka. Men det är mest för att jag själv ska må bra.
Om dom står inne under natten, så kommer dom in vid 23-tiden och ut vid 6.
Så lite tid inne som möjlig är bäst för en häst 

vid 5-6 nu, men när det blir finare väder kommer dom in senare, och på Sommaren så går dom ute hela tiden :D
lösdrift=alltid ute eller alltid inne om de så vill…
In mellan 19-21, ibland senare.
Ut senast 8.30
Samma tid sommar som vinter

In mellan 22-23, ut mellan 5-7. Samma hela stallperioden.
mina är ute dygnet om =D skulle de stå inne så skulle jag ta in dem seeeent
jag vill ju också ta in dom seeent, speciellt idag när det är strålande sol, men min chef blir nog inte glad om jag kommer försent :P

På ridskolan kommer alla ridskolehästar in klockan 4, alla dagar, även om det inte är nån ridskola då.
På Tisdagar, Torsdagar och söndagar äre ingen ridskola, och då går Fantomen in lite tidigare för att jag ska hinna rida innan 4, då ridhuset blir upptaget av ägaren. ^^

Våra går in mellan 16.30 och 17.30. Men vi har stallmöte nästa måndag och jag tänkte föreslå att de får gå ute till kvällsfodringen, dvs nångång mellan 20-22. Men tror tyvärr jag kommer möta tufft motstånd =/

Lösdrift jag hoppas på värmen så jag kan låta dom gå i Brandenburg ett tag
innan riktiga betet.
mina går ut vid 6 på morron, går ute hela dagen och kommer in vid 7 eller 8 nu beroende på väder oxå =)
Dom kommer in runt 20-21.
#29 Brandenburg…? Vad har du nu hittat på? :P

#32 det heter det där det brukar vara översvämning på hösten
jag brukar inte låta dom gå där på sommaren så mycket för det är mycket myggor/knott där lite senare på året när solen värmer
Både Karisma och Ametist är födda i Brandenburg 
pratade med mamman i huset idag, hon sa att sålänge det inte växer nått i hagen så gör det inget om dom kommer in tidigare, och sen när det börjar närma sig sommar, så kunde jag göra så att jag plockar in dom och borstar och sen släpper ut dom så tar dom in dom senare. det tycker jag lät som en bra idé faktiskt..
#34 Japp det gör det :)
Jag hade gärna haft Sylgja ute längre egentligen, men de får ju inget hö ute i hagen, så det blir ju många timmar utan mat… Så folk tar ju in sina hästar relativt tidigt, just för att kunna ge dem mat.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Olika beroende på när hon ska tränas
*suck* I Bulans lyxiga och jättefina och tydligen väldigt bra stall (hrm, jo ta mig i brasan säger jag bara), tas han in mellan 15-16-tiden. Hade jag fått bestämma hade han gått ute till minst 18 nu när det börjar bli varmt och ljust.
På jobb tas de in vid 16.00 eftersom ridskolelektionerna börjar däromkring, så där är det liksom lite tvunget.
Ursäkta, lite ot men jag måste bara få fråga ;)
#11 Welshen, Primula! Vartifrån har du köpt henne? :D
Min kompis hade en welsh mountainponny vid namn primula på foder förut (typ fem år sedan) :) En liten fux med bläs. Hon fick ett föl medans hon var där, som min kompis fortfarande har kvar. Uppfödaren hette Ulla någonting, och bor i Jämtland!
Är det samma häst? :))

Nu när jag sköter hästarna själva är de ute till 19-20, annars tar andra hästägaren in dom oftast redan vid 15-16.

Min går på lösdrift så de är ute dygnet runt. När någon står på stall kommer de ut vardag kl 6 och helger 8 och in alla dagar efter kl 19.
Hästarna tas in vid 15.00, rullande schema. Vill man ha ut sin häst får man släppa ut den själv eller så får man ha meddelat att den ska vara kvar ute. Men oftast kommer jag till stallet runt 14-15 tiden då jag äter medans han äter. Sen gör jag i ordning och rider. Oftast blir det ingen tid över sen till att låt honom vara ute mer, men gör det det så självklart. Och de dagar jag inte rider brukar han få gå ut med någon kompis en längre stund.
Står uppstallad på ridskola, och här tar dem in hästarna vid 15-16 tiden, och ut ca 9….. Men nu när det börjar bli finare ute får dom förhoppningsvis vara ute någon timme längre.
Kommer jag till stallet vid tre så brukar jag dock släppa ut honom någon/några timmar extra så han kan äta höet uomhus, medans jag mockar och fixar allt.