Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 599 ggr
Emmelie13
0

Leriga hagar

Vad gör man egentligen när hagarna är så leriga att hästarna nästan sjunker ner till knäna?
De kan ju inte stå inne dygnet runt.

[slo]
0

Tippar dit grus.

Flaxii
0

Säger som #1. Men ärligt talat, går leran till knäna hade jag nog inte släppt min häst där förrän det var åtgärdat.

Zabbio
0

Är det bara ingången så får det väl vara (man har inte alltid möjlighet att tippa grus), har hört att man kan lägga ut mattor med.

Hos oss är ingågen en lerpöl, men resten av hagen är ok.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Spiritinthesky
0

hos oss blev ingången en lerhög, men vi bara "#klippte och klistrade" lite i staketet så ingången blev på annat håll :D haha , funkade superbra iaf ^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

divansson
0

hos oss blir det alltid hemskt lerigt på våren, och det hjälper självklart inte att det regnar varje dag nästan! :/ i Harry's hage har jag i alla fall satt en tråd mitt i hagen, så hag får gå på den sida där det är torrast, sen går jag varje dag och dikar i den andra halvan. så det blir bättre, så länge det inte regnar för fullt såklart, men då är det bara att gå ut med stövlarna och spaden igen ;)

SHV-Pysen
0

Här är inte leran så farlig att den påverkar hästarna men vi människor är väldigt utsatta!! Förutom att vi har skitiga hästben att tvätta (tkr så synd om de med skimmlar) så skunker vi ibland ner till knäna på gödselstacken ! å där kan man inte tippa grus ;) men det är bra muskelträning iaf !! Som tur är har vi än så länge inte blivit drabbade i år iaf..

[Castaway]
0

Man tippar på travet, vinner 10 miljoner och så köper man massssor av ny mark att ha hagar på :D

Flaxii
0

Den idén är bäst :D