snabb svar
Hej , vet att jag har tjatat mkt med sadlar nu men men nu får hålla ut lr sluta läsa vad jag skriver haha ; D
Vad är det för skillnad i mellan normal bom och normal vid bom??

normal vid bom e väl förmodligen vidare än en normal ;D haha alltså passar grövre häst!? skulle jag tro iaf

Normal bom är normal bom, kort och gott. Vid bom är vid bom osv. En bom som är normal mot vid är ngt mitt emellan, normal och vid

okejeee, jag "trodde" det var typ samma sak, så jag har skrivit upp en MASSA annonser som stämmer med molly sadel str , men typ ALLA står det normal bom, o molly ska ha normal vid bom (sadelmakren skrev nåra märken på sadlar o str (se tråden "Sadel sökes") , mamma ska ringa till sadelmakaren o fråga igentligen vad hon menna med det, för när mamma ringde till sharpman i dag så tyckte att molly skulle ha normal bom, inte för dom har sätt henne men men endå ,,,är vid bom till typ grövre hästar ???? , Molly är ju bara ett varmblod på 1.55 ^^,

tack så mkt för svaren !!

det är så krångligt med sadlar tycker jag ^^
#3 Min häst är inte spec grov och hon har vid bom nu. Om ngt år kommer hon ha X-Vid bom. Min sadelmakare säger att man ska ha så vid bom som möjligt. Men manken måste ju få plats främst ;o)

#6 Okeej, hon får ringa till sadelmakaren i morgon éndå ; ) för säkrehetesn skulle ;D o ja har för mig att det var nått mer jag skulle frpga sadelmakaren :-/ vad var det tro?? hee …. tack för svaret !

Jag skulle tro normal vid bom står för normal mot vid men ring för säkerhets skull och kolla =)

Mamma ringa för en liten stund , o då hade hon råkat "kasta om orden" så det skulle igentligen stå : " Bomvidden Normal" … och inte "Normal vid bom" ,, hehe , Så nu är det bar aatt ringa på annonser ; D ,

jag läste någonstans att det som förut var normal bom numera är vid…?