Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 513 ggr
SarahPeace
0

snabb svar

Hej , vet att jag har tjatat mkt med sadlar nu  men men nu får hålla ut lr sluta läsa vad jag skriver haha ; D

Vad är det för skillnad i mellan normal bom och normal vid bom??

Lilla_My
0

normal vid bom e väl förmodligen vidare än en normal ;D haha alltså passar grövre häst!? skulle jag tro iaf

MiaMaria
0

Normal bom är normal bom, kort och gott. Vid bom är vid bom osv. En bom som är normal mot vid är ngt mitt emellan, normal och vid

SarahPeace
0

okejeee, jag "trodde" det var typ samma sak, så jag har skrivit upp en MASSA annonser som stämmer med molly sadel str ,  men typ ALLA står det normal bom, o molly ska ha normal vid bom (sadelmakren skrev nåra märken på sadlar o str (se tråden "Sadel sökes") , mamma ska ringa till sadelmakaren o fråga igentligen vad hon menna med det, för när mamma ringde till sharpman i dag så tyckte att molly skulle ha normal bom, inte för dom har sätt henne men men endå ,,,är vid bom till typ grövre hästar ???? , Molly är ju bara ett varmblod på 1.55 ^^,

SarahPeace
0

tack så mkt för svaren !!

SarahPeace
0

det är så krångligt med sadlar tycker jag ^^

Mandysan
0

#3 Min häst är inte spec grov och hon har vid bom nu. Om ngt år kommer hon ha X-Vid bom. Min sadelmakare säger att man ska ha så vid bom som möjligt. Men manken måste ju få plats främst ;o)

SarahPeace
0

#6 Okeej, hon får ringa till sadelmakaren i morgon éndå ; ) för säkrehetesn skulle ;D o ja har för mig att det var nått mer jag skulle frpga sadelmakaren :-/ vad var det tro?? hee …. tack för svaret !

MiaMaria
0

Jag skulle tro normal vid bom står för normal mot vid men ring för säkerhets skull och kolla =)

SarahPeace
0

Mamma ringa för en liten stund , o då hade hon råkat "kasta om orden" så det skulle igentligen stå : " Bomvidden Normal" … och inte "Normal vid bom" ,, hehe , Så nu är det bar aatt ringa på annonser ; D  ,

lisette
0

jag läste någonstans att det som förut var normal bom numera är vid…?