Elin!!!

Åhh vad kul var det fjord tävling?
-DÅ MÅSTE NÅGON AV ER SKRIVA EN ARTIKEL JU!!!!blink..blink..

Så länge var jag inte där. Det var ju SM i fjordriks som mitt första föl alltså Gejsas dotter var med och tävlade i.
I går vann dom maskeradridningen. I dag blev dom delad tvåa i L:b. Hur det gick i L:a SM vet jag inte. Vi orkade inte stanna och se när alla red. Det blev så varmt.
Syns bilden?
Jag ser bilden! :D
Fiiina fjordisar!
asså herregud gejsa!! Jag såg dey en gång!!!
Då var du o din dotter på väg bort mot där det fanns fika =/
Jag lovar! Hade jag sätt dey hade jag vinkat. förlåt så hemskt mkt.. =(
Men som sagt såg dey en gång o då var du på väg bortåt, jag vågar o hälsa, lovar :D
Asså vi var på förmiddan, sen drog vi te hööks o mcdonalds sen kom vi tebax igen, jag vet ej om jag såg roxelina, men hörde att hon blev placerad :D:D
/Elin

Du satt precis mitt emot mig fast på andra sidan om dressyrbanan. Du satt i mitten ju. Har du en kompis eller en syster som är ljus. Så du förstod att det var jag iaf? Hur kommer det sig? *ler*
Din mamma hade lite krulligt långt hår. Rätt?
nej men gud :( o jag missa, shit va dum jag känner mey, nej ingen syster/kompis som e ljus. Mamma har väldigt lockigt hår ja :) (permanentat) :) Jag hade grå t-shirt o sen en svart tyg som liknade en slips :) Mamma satt till höger om mey o pappa till vänster, ja jag kände igen dey o elin på en gång, men såg er bara gå bortåt o riktigt så tuff e jag inte så jag törs springa ifatt precis :P
Du e säker på att de e jag va?
Såg du Hauk thun eller? fyfan va fin ;D
/Elin

Nej, jag förstod att du inte vågade komma fram. Tyckte att du hade en ljus kompis med dig. Men jag är säker på att det var du iaf. *ler*
Nej, tänkte inte på vem det var. Såg mest min lilla Lina ju. *ler*

Elin vart tog du vägen?
Såg du på prisutdelningen igen eller? Ser ni bilden som jag fotat syns den eller?

Vilken bild? Ser inget

Högst upp till höger i #0# Ser ingen det?

syns den här?

oj vad konstigt hon går med huvet.

Ha, ha hon ruskade för några flugor just där. Men ni ser fotona. Båda samma? Från #11# och #12#?

#14. aaaha då är jag med i svängarnar =P

Ha, ha jag såg när du tog dom där bilderna elin!
Vilken är det? Den närmast kameran?
Jag såg en annan som var skitsnygg och gick som en gud på maskeraden. Men tror inte att det var en hingst. Kommer inte ihåg vad den hette. Men vi sa att den var jättefin. Hade fjädrar i manen. Tror det var dom första som kom in. Tog du foton på dom?

hahah okey gejsa xD
Hauk e den grå, lika gammal som Nisälla :D
/Elin
En av Nisses helbröder var med idag. :P
/Elin

gud va fin hauk va! e de honom du ska betäcka nisse med elin?

Vad heter nisses helbror då?
visst e han läcker linnea :D:D
Ev, ja så ska jag det, men ska även åka o titta på romeos cabri också !
Nisses helbror heter Ludwig.
Jag vet 3 helbröder till Nisse, 2 godkända, ludwig tror jag e valack.;(
/Elin
Måste bara slänga in att Hauk är dösnygg! ;) Faast.. det visste du väl redan? =P
ja han e helläcker verkligen ! =D
Det jag tyckte, kanske inte du tyckte men..
Endel av fjordingarna var väldigt skitiga, skitfläckar o när dom gick förbi luktade dom inte precis fräscht =/
Sen var endel inte helt förberedda på de program de skulle rida, endel fick inte sina hästar att galoppera ju.
/Elin
putt
/Elin

Wow , Hauk är verkligen jätteläcker :D
puttt
gejsa?
/Elin

elin! Inte konstigt att dom inte orkarde galoppera bra. Dom hade rest långt många hästar på fredagen. Som min RoxeLina hade åkt ca 25 mil enkel resa i den heta värmen som var i fredags. Sedan hade dom kommit till ett nytt stall. Ridit med i kortege för att visa upp sig och sina hästar på dagen (fredagen alltså). Sedan hade dom varit med i laghoppning och maskeradtävling fortfarande samma dag (fredag).
På lördagen tävlade hon i dressyr både på förmiddagen och eftermiddagen. Dom hade 7 km till stallet så hon fick stå i transporten när hon inte reds. Eftersom dom skulle rida några timmar senare på eftermiddagen. I dag söndag var det tävling i hoppning på morgonen. Sedan hemresa. Jag är förundrad att dessa hästar överhuvudtaget orkade galoppera i denna värme. Så jag är skitnöjd över min lilla Linas prestationer. Dom vann maskeraden i fredags och blev delad tvåa på LB:1. Hur det blev i sm vet jag inte än eftersom jag åkte hem tidigare pga solen kom ju fram. Det blev helt enkelt för varmt för oss och våra två hundar tyckte vi. *ler*
Ja okey, det hade jag ärligt talat inte i åtanke, men aja.
/Elin

Oj, hann du läsa så snabbt. *ler*
haha ja, jag e super snabb, men jag skriver så snabbt 
/Elin
va tyckte du om hauk gejsa?
/Elin

Jag tyckte att han var snygg. Men tunn. Dom måste ju ha längre man för att halsen är tunn. Men har du en lite kraftigare sto så kan det ju bli en kanonhäst. Sånt vet man ju aldrig i föväg. Alla fjordingar har något om man tittar noga tycker jag. *ler*
jag tyckte me han var av den tunnare sorten.
Super snygga gångarter hade han.
Jag hade tänkt mey att han skulle vara grov faktist, dock bara sätt den där svart vita bilden på honom, men Irl var han betydligt smäckrare faktist. Men som sagt en kanonsnygg häst!
/Elin

Eftersom jag inte visste att det var han som du ville betäcka med så tittade jag inte så noga. Hade gjort det om du hade frågat innan vi kom dit.

*fniss* det verkar som om gejsa hade mer koll på elin än vad elin hade på gejsa… :D
vackra hästar… helt underbara.

de som säger att en fjording inte kan tävlas/ridas/gå i form har ALDRIG sett dessa bilder…

Självklart kollade jag in lilla elin! hi hi hon vågade ju inte komma fram och säga hej. Så vi hade bestämt att vinka till varandra. Hon satt precis rätt över ridbanan som är rätt så liten. Så självklart kollade jag på henne ifall hon skulle se mig. *ler*
Ja, vi tog några fina foton men vet inte riktigt vart gubben min satte dom.