Sjöberga Islandshästar?
Någon som varit där och ridit? Har varit där en gång med diabetesförbundet, inte så kul, blev bara skritt och typ 50 meter tölt.. Speciellt inte för mig som kan rida islandshäst.. Men nu tänkte jag bjuda med min bästa vän och min syster i födelsedagspresent, så vi ska dit i april-maj. Undrar nu om någon varit där, och kan tipsa om någon bra häst till oss, förklarar "hur vi är" längre ner. Vi ska rida 2.5 timme utan ledare, vi ska hyra hästar. Hästen jag red, Skálm, sist passade inte riktigt mej, tyvärr. Ni som inte varit där får gärna tipsa ändå, läs om hästarna på www.sjoberga.se ..
*Jag, ridit i 9 år varav islandshäst 4, kan rida busiga, pigga hästar utan problem.
*Min kompis, ridit 8 år, dock bara ridit islandshäst 2 ggr, men det gick super. Gillar lite busiga hästar, men vill gärna ha kontroll (inte för pigg häst).
*Min syster, har ridit 1-2 år, dock för 18 år sen, har nu ridit islandshäst två gånger som träning inför våran islandsresa (åker imorrn :D), och det har gått bra, men hon vill ha en lugn häst som klarar nybörjare, men som ändå kan ställas krav på, eftersom hon kan rida men är lite "ringrostig".
Har tänkt på Bersi eller Hrekkur åt mig, Vinur eller Úlfur åt min syster och Strákur eller Tindra åt min kompis. Vad tkr ni?
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Är inte det bästa att fråga dem på Sjöberga? ;) Är väl inte ens helt säkert att ni får välja helt själva mellan alla hästar, eller?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

"Ni rider på de hästar och vägar ni känner sedan tidigare"
Nej, men när man anmäler ska man skriva önskemål av häst, och troligtvis får man säkert den hästen, om dom tkr man passar bra (man rider en stund i paddock innan så de ser att man passar)..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#2 - Ja, vi ska rida den väg jag känner till, men eftersom jag inte tyckte att hästen passade mig, och min syster och kompis inte har ridit där förut, så måste vi ju ge önskemål :P