Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 4323 ggr
Yest
0

Basjkirhästar

Hejsan!

Alla nu som är ägare till en/flera basjkirer. Skriv och berätta om er häst, vad ni gör med den, ålder osv. Skicka även bilder =)

tezzie
0

Har tyvärr ingen, tror inte det är en sån vanlig ras här inne…

Har du en?

*** Kärleken övervinner allt ***

Yest
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aha. vad synd. det är nog inte en vanlig ras än =) Hörde att det bara är runt 350 st i Sverige..

Jag ska ta ett basjkirsto, Tatiana, 4 år på foder. D-ponny. Har varit medryttare på henne några veckor och även hållit på mkt med henne i sommras från marken.

Inridning är påbörjad. Började bli riden förra året, men har stått några månader, så nu det är inridningen igen =)

Skritt, trav och galopp i skogen. I paddocken har jag bara skrittat och travat än.. Jätte trevlig häst, lugn och nyfiken. Ska undersöka allt som ser llite annorlunda ut..

Yest
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skickar en till bild =)

Zabbio
0

Har bara träffat baskjirhästar men inte ridit eller ägt några :P De verkade härliga! Fick höra om någon kosack trav de/vissa hade ockkså..den hade jag velat prova:P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

tezzie
0

Hon såg söt ut =)

Är hon utifrån Svartvik? Visst finns det någon som har uppfödning där?

*** Kärleken övervinner allt ***

Yest
1

#4 Dom är jätte härliga! När dom blir rädda fryser dom och står alldeles stilla några sekunder till dom inser att det inte var nåt att bli rädd för. Då går dom oftast fram och undersöker saken ist :P
kosack trav har en del. Men har aldrig ridit nån basjkir med kosacktrav. Skulle vilja testa då den verkar härlig!  

#5 Ja, hon är därifrån. Från eMs Basjkirridning/Nolbydalens Ponderosa. Det är alldeles efter Svartvik, uppe vid Hemmanet. Det finns runt 17 basjkirer där. Jätte fina!