vill ha kommentarer
om detta ->
jag läste i en bok ifrån pollux:P , där maria gretzer svarar på frågor. då frågar en tjej hur hon gör för att få hennes hästen att arbeta rätt /gå på tygeln.
Svaret är såhär: " för att hästen ska gå i form, det vill säga på tygeln, måste man var noga med att arbeta hästens bakben med skänklar och sits. Genom tempoväxlingar och halvhalter arbetar man hästen bakifrån, över ryggen. då går den med eftergift i nacken . vilket vi kallar gå på tygeln, och bär sig på ett balaserat sätt..". och blablablabla hehe … det måste ju "stämma" då genom att Maria G skrev det ? lr ja vad säger ni ? , har funderat på det hela natten typ :P hehe
det va precis de jag prata om när du fråga i en annan tråd, du rider helt enkelt hästen bakifrån och fram..
/Elin

Okeej ; D , Jag fattade bara inte hur man skulle göra det då hehe , jag o mitt trökfattade haha , Men nu fick ja svar då ; D:D tacksåmkt
Gör de aldrig för svårt för Molly än utan sätt som mål att få henne lyhörd och mjuk att ställa åt båda hållen först.
Sen kan du börja sträva efter formen, lycka till tjejjen! :D
/Elin

okeej, jag lovar att molly ska ha det lätt som en plätt:P , för föra gången när jag red så va ohon jätte duktig ; D jag kunnde rida serpentiner o såna "krånliga" (hehe) volter utan att styra med tyglarna ;) andvände bara skänklar ;D hon va så duktig så:D, ja får först i främst så till henne oxå mjuk att ställa o så, (som du just skrev), då hon är tydligen väldigt stel tjej, hehe ;D Tack!!