Lita på en?
Hejsan
Hur ska man få en häst att tycka om än? och lita på en?
Min häst har börjat bli jätte sur på mig, så fort den ser mig så lägger den öronen bakåt..
Svårt. Men ta hjälp av någon duktig tränare eller liknande eller låna böcker mm.

Gosa med han, muta med lite gosaker… Det ska vara mysigt att vara med sin ägare :) Han kanske helt enkelt tycker att det är lite tråkigt nu, ni kanske rider ofta/hårt eller nåt. Pyssla och mys är mitt tips :)
Lycka till!
*** Kärleken övervinner allt ***

Min häst var också jättesur och grinig och tyckte att hela världen var emot henne ett tag när vi var tvungna att tvätta ett sår i munnen på henne varje dag (uppskattades INTE). Jag lät henne vara i ett par dagar då hon bara vände rumpan till både i boxen och i hagen och efter några dagar tröttnade hon på det och kom som vanligt med öronen framåt igen ;)
//Mickan

Min ponny var riktigt ouppfostrad förut , men nu är super snäll och då när jag lärde henne vem som var "ledaren" så gör hon typ vad som helst med mig (: Tex när jag skulle tömköra för nån dag sen så blev hon paff för att hon skulle gå först och att jag stog i mitten när hon skulle gå på en volt så hon gnäggade efter mig hela tiden och sen så kom hon till mig hela tiden och när jag skulle få henne att gå ut igen så blev hon sur för hon inte fick vara med mig så då bockade hon och sprang in till mig igen xD Gosponni <3

Fantomen backar när jag ska sitta upp, men inte när nån annan ska göra det. Så det är nåt fel jag gör.. men vet inte vad.

#5 Jag tror han testar dig ! Var bestämd och om han bakar så sig åt han och led fram han igen tills han slutar med att baka !

#6 okeey! :)