Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 668 ggr
MalinSandman
0

5 år nu :' /

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste försöka gå vidare ,
i morgon är det precis 5 år sedan Ferdinand avlivades :/ ,,
Hästen jag lärde mig rida på ,
världens mysigaste , Världens busigaste och världens BÄSTA FERDINAND!
Jag saknar hans mule , den som alltid försökte tjuvnypa i alla tillfällen som fanns!
Jag saknar han som bet min mamma i rumpan och i armen!
Jag sakar min GRÅA VÄN! .
5 år , det känns som om det var igår du blev avlivad :/ Minns hur du föll , minns dig ligga där alldeles livlös :/ ,
JAG VAR BARA 10 ÅR! ,
Min bästa vän var borta! ..
Från den dagen jag började rida på ridskolan gillade jag honom , jag kunde sitta i hans spilta flera timmar och bara sjunga och prata med honom , Han förstog alltid när man var ledsen , då kom han med mulen och ruffsade en i håret!
Varför var dom tvungen att avliva dig ?, Kunde dom inte sålt dig som en promenads häst, DU BLEV ENDAST 18 år gammal:/ , Min älskade Nando , jag saknar dig mer och mer för var dag som går :/

5 år , 5 hemska tomma år utan dig !
Lyssnar på hans favorit låt nu! .
den blev han alltid glad när man sjöng!
Titanic låten , Med celine dion, han blev alltid glad, och spetsade öronen när man nynnade eller sjöng på den!
Jag saknar honom extremt!

Sorgen finns i hjärtat , det skriker efter honom!
Gråter varje gång jag ser hans spilta stå tom :(  , när hästarna är ute i hagen , kan jag sätta mig i hans gamla spilta och bara sitta där och tänka som om han vore ute i hagen och jag väntade på att han skulle komma in , :( , Men han kommer aldrig mer att gå in igenom dörren och sedan komma in till spiltan :/ , utan han kommer att finnas i mitt hjärta , nu ch förevigt
Det är hemskt att mista sin bästa vän , speciellt när man var 10 år ,

jag har älskat en häst Lika mkt som jag älskat honom!  , Det var queen Meya,
Min älskade Meya , snart två år sedan hon flyttade från boden :/

Jag saknar er båda extremt!

på bilden är min älskade Ferdinand
f: 1985 D: 2003 04 01 :'/

[countess]
0

:'(

minja
0

Vet precis hur du känner dig. Jag har fortfarande inte kommit över en häst som stod på ridskolan jag jobbade på (9 år sedan). Han är fortfarande vackrast i värden i mina ögon. Och jag tänker fortfarande på om jag skulle kunnat "rädda" honom från hans öde. Men nu har jag bara kort och mina minnen kvar som man får leva på.

MalinSandman
0

hjärtat skriker efter ens bästa vän som bara finns i tankarna ,
Men det hemskaste är juh att man sett honom helt blodig och avliden :(