HEMSKT!!!
Ni som inte e känsliga kan ju titta på denna video..
Jag vet, den handlar om hundar..
Hoppas det e okey..
/Elin
usch, jag blir helt knäckt av den 

/Elin

fy fan vilka hemska & äckliga bilder dt va :S :/
usch, hatar att se djur vanvårdade =/
aa men de e så hemskt..
De första bilderna visar hur vi ser rasen pitbull, som agressiva o farliga, i nästa bildserie är det hur hundarna har det, hur dom ser ut efter kamperna dom slagits för sitt liv mot en annan pitbull, den 3:e bildserien visar lyckliga pitbulls o den 4 :e bildserien visar pitbulls med barn. Att dom inte e så hemska som vi tror.
/Elin
Nej, fy det var nåt av det värsta jag har sett. Det är ju inte hundens fel att den är som den är, när det gäller djur så är det i regel alltid människans fel. Usch, finns det inget sätt att stoppa all form av djurplågeri?
Haha, nu har jag märken i ansiktet oxå. Jag borrade in naglarna i ansiktet, under bilderna.
visst e det hemskt !!!
Sjuka människor o denna sjuka värld ! Fyfan !!
/Elin
Ja, jag kommer aldrig nånsin förstå mig på djurplågare. Har sett sånna där bilder med katter en gång, inte slagsmål, men folk stoppade in kattungar i tomma honungsburkar och liknande. Helt sjukt.

jag tycker den filmen är såååå fin i slutet… älskar att se hundarna. de ser ju ut som om de ler… helt underbara hundar. MEN jag skulle aldrig vilja ha en själv…
nej precis, jag har inte kunskap eller erfarenhet att ta hand om en så viljestark hund. Men med rätt ägare o tid blir det kanonhundar =D
/Elin

jag vet en som hade en bullterrier och en amstaff, jättefina och väluppfostrade… men en dag så smällde det och amstaffen bet henne… en sån hund vill jag inte ha med mina barn… tyvärrr. och ja, jag vet. vilken hund som helst kan bita ett barn…

fy fan dessa människor borde typ avlivas.
…den slutade ju iaf fint..

usch ja vägrar att se !! , Men ja håller med er DÖDA DJURPLÅGARE !! borde stå så på varje framsida på varje tidning^^,

#12 Det är för snällt att döda dom, de ska lida lika mkt som djuren el. andra individer gjort!

#13 Okeej, dom ska å lida mkt, dom ska lida så att dom dör efter ett lååånnnggggt lidande utan mat lr vatten^^, (kanske inte lever så länge då men men) , !
Seriöst man borde man göra samma sak åt dem människorna som gör såhär mot sina hundar! Låta dem vara utan mat, slå dem och plåga dem som fan! Tycker inet ens dem är värda att leva. Jäävla idioter.

Jag vågar inte titta. Känner mig så hjälplös här framför datorn. KAn inget göra. Kommer bara bli arg om jag tittar!!

Den här filmen har funnits på nån av de gamla trådarna för jääääättelänge sen. Jag är lika fascinerad nu som då… av att pitpulls är såna mysiga hundar precis som vilken annan hund som helst. Jag vill faktiskt ha en, för jag tycker de är vackra, när de har svans o inte har kuperade öron.
Man ska nog passa sig för att ta över en pitpull, för en sån är ju ofta skadad i psyket. Men tar man en valp, så är risken för bett lika stor/liten som vilken annan hund som helst.
Vi vet helt enkelt för lite om den "riktiga" pitbullen… vi ser bara skräcken från filmer o liknande…

jag kan inte se nått men det verkar ju nästan som om de e bra…. =/
uuääck.. vilka hämska bilder..

Hemska bilder , usch ! ;/ #17 , det är sant … Om man ska lixom köpa en pitbull så ska man köpa det från en seriös säljare , en sån som är ärlig och vet mycket om hunden oså , tycker jag iaf ..
#17 Man ska vara väldigt försiktig om man ska ta en pitbull valp också. Det finns ytterst få seriösa kennlar, i alla fall här i Sverige, eftersom rasen inte är godkänd av SKK. Pitbullen var en gång avlad för hundkamp, och de generna finns kvar, fast mer eller mindre långt bak i leden beroende på vilka linjer hunden har. Så ska man skaffa pitbull bör man vara väldigt påläst om rasen och olika linjer och dessutom vara säker på vad man sysslar med när det gäller uppfostran. Alla agressiva pitbulls har inte uppfostrats av dåliga människor, många har hamnat hos folk som menar väl och vill visa hur snälla de är egentligen, men inte klarat av dem. De kräver en stadig hand, inte för mjuk och inte för hård då det oftast är rädsla/underlägsenhet som framkallar agressivitet.
Anledningen till att de anses som farligare än hundar av andra raser är, förutom deras bakgrund, just deras starka käkar. Ett bett från en pitbull skadar mer än ett bett från t.ex en golden. Är det utseendet på hunden man är ute efter så brukar amstaff vara ett bättre val då de aldrig avlats för hundkamp, utan är rena sällskaps/utställningshundar och godkända av SKK vilket gör det lättare att hitta en seriös kennel med bra hundar.
Filmen har jag sett många gånger, den är hemsk men fin och med bra budskap. Men samtidigt kan folk få lite fel uppfattning, tro att det är utmärkta familjehundar och skaffar en utan att riktigt veta vad de ger sig in på.. Tillkommer dessutom många problem, pitbulls är inte alltid välkomna överallt pga deras rykte. Många hunddagis och en del brukshundsklubbar tar inte emot dem. Finns även försökringsbolag som har speciella undantag i försökringen när det gäller pitbulls. Men självklart är de jättefina hundar om man hittar rätt hund och lyckas med den. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#3 Mm, att det är "vi" människor som gör hundarna till det "vi" vill. Sjuka människor. Helt klart! Och det värsta är ju att dom övar på små försvarslösa vovvar! Tejpar/knyter fast nosen på andra hundar så dom inte kan försvara sig, sedan så bussar dom på sina stora pit bulls på en liten annan hund. Det stog ju att det var nån som hade snott en liten labrador valp på (7 månader) ??
Och få har också förekommit stölder på, och vittnen som sett hur dom bussar på kanmhundar på det stackarns fåret. USCH FYFAN!
OM JAG VISSTE TID OCH PLATS SÅ HADE JAG SLAGIT NER DOM. (inte jag, utan jag hade hyrt någon som hade gjort det åt mig. )
#22. hyr mig. jag gör det :P
#21# beundrar verkligen hur du kan lägga fram allting så bra, o så självklart. håller helt o fullt med dig.
detsamma gäller dobermannar. <3

#24 är det sannt? gäller det dobermann också?
Och ja, jag hyr dig gärna! ;)

Det är klart att man ska vara försiktig. Eftersom jag inte är så påläst om rasen så tänker jag inte köpa nån sån valp heller. Har varken tid eller pengar till det. Jag vill ha en knähund =) Men de ÄR väldigt fina…
Jag skulle inte vilja ha handen mellan deras käkar… kan tänka mig att de är såna som vägrar släppa taget också.