Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 670 ggr
Peppe
0

Dålig dag blev lite bättre dag

Dagen började på värsta tänkbara sätt med att jag hittade mitt ena marsvin död. Han blev 7.5 år. Han begravdes tillsammans med Sally och Salma bakom stenmuren där det växer en massa blommor på våren

Direkt efter fick vi stressa iväg till stallet eftersom vi skulle åka med Peppe till Ramkvilla för att kolla upp hans bakben. Han hade 1 grads hälta på höger bak efter böjprovet på besiktningen. Men nu när dom böjde honom idag så var han helt ren, inte den minsta antydan till markering! inte illa för en 15 årig gubbe Skrattande synd bara att han inte var ren vid besiktningen, ett sånt bra hem lär vi inte hitta nån annan stans

edit: Kan ju lägga till att min otur ändå fortsatter med andra hästen. jag missar ytterligare en hoppträning på måndag, veterinärerna låter mig inte börja rida Blacky än =( så tidigast 12 veckor emellan första och andra hoppträningen. underbart! hela den här tävlingssäsongen är förstörd

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

#0 inga bilder ännu? :)
vill inte hjullan köpa Peppe nu då?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

#1 hon som har bilderna är inte inna på msn så ofta, speciellt inte när jag är inne ;) vi går korsom varann hela tiden XD men så fort jag fått dom så lägger jag ut dom här!

Peppe
0

Jaha, nu kom då dödsstöten. Min tränare tänker sluta komma hit efter att ha rykt ihop med han som samordnar träningarna. helt jävla underbart. och vi som inte direkt har tränare så man kan välja och vraka… blir väl till att hoppa för nån amatör. blää

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Peppe som var jätteduktig vid lastningen idag. Han har inte åkt på ett år och gick ändå rakt in =D

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg Blacky ut på bogen/bringan för en vecka sen

[louise80]
0

Har inte lilla blacky blivit något bättre ? Har dom inte konstaterat vad det är ännu

Peppe
0

#6 jo han är bättre. allt är typ borta och han är inte öm men jag får inte rida honom ändå…

Peppe
0

den vita pricken som är på benet är såret han fick tidigare, som han fick pencillin för, och det är där dom tror att en pinne har gått in eller att det var en allergireaktion på pencillinet

Peppe
0

ännu ett tillägg, jag får inte rida eftersom att ifall det är nåt i muskeln så blir påfrestningen för stor av ridning. jag får dock skritta lite

Peppe
0

Äntligen lite mer positiva saker, Tomas ska fortsätta komma och träna så nu siktar vi in oss på att vara hela och friska den 14 april =D