någon som har en ridhjälm?
söker en ridhjälm och behöver en snabbt i umeå jag har 38 i stl tror jag :S 38 eller större pm mig
updaterat
nu vart jag osäker på stlken jag är iaf 19 så alla hjälmar kan testas =)

Stl på hjälmar är ex 55, 56 osv.
Om du mäter omkretsen på ditt huvud så ser du vilken stl du har
ah =) okej men vars fick jag 38 ifrån :O
jag har en i st 57
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#3 är det i umeå?=) och vilket pris?
#4 är det i umeå och vilket pris?=)

#5. Den finns i Eskilstuna, men jag kan skicka den. Den väger 430g, så frakten blir 44kr. 450kr INKL frakten. Nypris kostar den 679kr. Använd max 10 ggr.
#6 okej men måste testa för pga att jag inte vet vad jag har för stl :(
#7 Du har ingen ridsportsbutik i närheten dit du kan åka och prova storlekar bara, då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#7. Mät din huvud omkrets så vet du ju storleken
är det inte lättare att åka till en ridsportsbutik i närheten o testa ut en billib hjälm lite fort ? :] lycka till iaf ,
Isa Aronsson
www.stallequino.se
finns ingen här i umeå vad jag vet men ska kolla runt på internet =)
#11 - Har du ett måttband? Mät omkretsen på ditt huvud (som #9 sade). Där har du hjälmstorleken, t.ex. 56 cm. :)

Klart det måste finnas en hästbutik i umeå…
Granngården tex
Umeå
Vallmovägen 71
Tel. 090-15 28 10
Fax. 090-15 28 99
Öppettider:
måndag-fredag 09:00-18:00
lördag 10:00-15:00
söndag 10:00-15:00
*** Kärleken övervinner allt ***
Det finns ju även en butik på hippologum och en butik vid travet, pegasus. Dom har en kanon fyndlåda :) Int för att det brukar ligga hjälmar i den men annat skojj….
jag har 2 hjälmar, en som är strl 58 och en som är strl 59.
hjälmen från hööks (länken) är strl 59 http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?pf_id=SE-230029 den andra är strl 58. båda är svarta och har aldrig blivit tappade eller fått slag mot sig.
#12 nej jag har ju inte det :S men jag gjorde det än gång när jag köpte en hjälm men den passade inte alls :( jag har konstigt huvud :S
oj granngården glömde jag totalt bort men dom säljer väl inte hjälmar och på hippoloum har dom väl stängt ner och säljer dom ridhjämar på travet?`
#15 bor du i umeå?
#15. Vad ska du ha för den som är 58?
#16. Granngården säljer hjälmar!
okej ja just det vid ridkläderna va?=) tänkte att det var vi häst grjjorna
#16 Nejdå, butiken på hippo finns kvar. Vet inte hur ofta den har öppet dock. Och jag tror nästan garantert att pegasus har hjälmar, har inte kollat just efter det faktiskt, men ridbyxor och skyddsväst. Skulle dit och köpa skor till pållen och blev chockad över hur mycket det finns där, trodde bara det skulle vara travgrejjer efersom det ligger på travet, men absolut inte, minst lika mycket för ryttare. Och dom har kanon söta rosa repgrimmor :)
Granngården här i ume tycker jag därimot inte har speciellt mycket, varken för häst eller ryttare.
Finns kanske mer hästffärer, men då jag bara bott i stan en månad så har jag kanske inte hittat dom…än….
#16 nej, bor inte i umeå.. och ditt huvud är inte konstigt, jag har mätt mitt och det är 57, men på hjälmar måste jag ha 59.. på min studentmössa har jag 57, så hjälmarna är väl lite konstiga.
#17 hmm, vet inte.. minns inte ens hur mkt den kosta när jag köpte den, tror de va för typ 2 år sen på granngården. har inte använt den så mkt eftersom jag upptäckte att den var lite för liten (fick märke i pannan efter att jag ridit.)
#20 jaha nä jag hörde att dom hade lagt ner :/ men men =) får fara dit och kolla så trivs du här då?=) asså i umeå?
#21. Har sett på granngården, testade den hjälmen så shöööön!!! Nu kostar den ca 500. :)
om du är smart: Köp en hjälm i affären! :O Det är livsfarligt att köpa begagnade!
liebe kann manchmal sehr weh tun
#22 Jadå, jag trivs :) Känner bara inte sådär jättemycke folk än, så de e lite tråkigt. Men det ordnar sej nog när man få någon sysselsättning på dagarna.
Umeå är en underbar stad!!! Bodde där i 3år(1994-96) när jag pluggade o återvände 2007 för en återträff m gamla klasskompisar..kulkul! Bodde ute på Nydalahöjds camping i deras stugor där…
skulle kunna åka dit igen..en helg var för kort tid!
en parantes…
Trådämnet: hade nog köpt en hjälm på granngården eller annan dyl affär så du kan prova om den passar o känns bra…oavsett om man har en viss storlek så känns alla hjälmar olika beroende på märke tycker jag…
#22 härligt =)
#23 jo jag ska dit morgon hade jag tänkt =)
tack för alla svar
#27. Okey! :)