Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterwesternnh
Läst 1004 ggr
J-Parnebo
0

En bra bok?

Vet ni någon bra bok som man kan lära så mkt om NH i??

emma_brun
0

Hej Jenna,

jag kan rekomendera följande böcker:

Kommunicera med hästen, Mannen som tar hänsyn till hästar (Mark Rashid) och Tala med hästar (Henry Blake).

Dessa böcker är mycket bra :-)

mvh / emma

Velepa
0

Jag lånade en bok på bibblan,"Sköt om din häst på ett naturligt sätt" Kanske inte riktigt nh men de är väldigt mycket bra i den oxå.. jag tycker man får förståelse för saker..

LinaN
0

Perfekt uppförande, av Kelly Marks (mycket bra bok som tar upp en hel del vardagsproblem, och som har många intressanta detaljer)

Från mina händer till dina, Monty Roberts (och som vanligt, skit i att han ev ljuger om sin uppväxt, han jobbar bitvis väldigt bra med hästarna. skit i att han fuskade med Shy Boy, läs och ta till ig av det du tycker är vettigt o bra…) 

Dansa med hästar, Klaus Ferdinand Hempfling, mycket ridning men många tänkvärda detaljer att använda både från marken och från hästryggen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

CoNo
0

Lär känna Din häst _Lesley Bayley
_Den bästa boken enl. mig. Det står om en hel del olika metoder och utövare, t. ex. Monty Roberts, Pat Parelli, Michael Peace (stavning?) m. fl. Beskriver på ett pedagogiskt och lättförstått sätt med många färgbilder.
Denna tycker jag verkligen att du ska låna/köpa!

Dansa med hästar _Klaus Ferdinand Hempfling
_Också detta en mkt bra bok. Väldigt inspirerande! Väldigt mkt text så för den som inte orkar läsa så mkt kan det bli lite jobbigt. Klaus kan även kännas lite vääl självsäker och självkär. Men men, jag tycker du borde läsa boken. Mkt kloka saker står i den som är väldigt bra att veta.

sandi
0

Tänk som din häst av Lesley Bayley är bra tycker jag. Lättläst med mycket bilder.

elasive
0

Vet ej om det den kan räknas som NH, men den är iaf väldigt bra..--> Rid i harmoni med hästen av Perry Woods