Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 546 ggr
lisette
0

sjukan

från 17,50 till 22,15 har jag befunnit mig på akuten i kristianstad.

trampade på en spik igår när vi höll på med bragos box. sen svullnade den upp och jag haltade fram igår och idag.

så jag åkte in. första läkaren sa till mig att han inte var säker på vad som skulle göras så jag fick vänta på ortopeden…  som ville kolla min fot. kolla=skära i mig. sagt och gjort…

läkaren sa åt mig att en läkare aldrig ljuger och hon var ärlig mot mig… "detta är det VÄRSTA man kan göra, det gör skitont och det spänner och värker när jag bedövar dig". jag har väldigt hög smärttröskel men jag blev faktiskt nervös när hon sa så. men när hon väl fått i nålen och sprutade i xylocainen så kändes det ju en del, men inte så mkt som jag trodde. kändes lite skumt när hon skar i mig. jag kände att hon var där, men jag kände ingen smärta alls.

kryckor fick jag köpa och fick dessutom en stelkrampsspruta på köpet. imorrn ska jag till tollarp och få bytt mitt bandage och på måndag ska jag tillbaks till sjukan.

vi får se hur det blir med tosselilla nu, jag som sett framemot detta. skitstörigt…

förövrigt har jag fått en komplimang som jag aldrig hört förut…. läkaren sa att jag hade vackra fötter. jag som har skitfula breda fötter med snea tår. men det var lite roligt faktiskt…

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stackars dig, får väl liva upp dig lite med ett foto där du sitter med i auktionsgänget. Kram

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Stackars dig lisette och du som fyller i helgen. När fyller du på lördag eller? Du fick alltså var ifrån den rostiga spiken? Hoppas att du läker snabbt så du får skoj i helgen. *ler*

Bebbe! Hade ni auktion i dag? Sålde du några föl då?

Believer
0

stackare. men du mådde väl lite bättre när du fått en komplimang? hihi

lisette
0

visst är det typiskt? men så är det ju alltid, min vanliga otur… trodde jag skulle avsluta dagen med att köra på ett djur, men det kom inget på vägen hem… :D

nej gejsa, inget var, men däremot jätteont och svullet. har fått dalacin nu mot infektioner så det hoppas jag hjälper… :D (de har auktion på lördag, men inga djur då. den auktionen är i september)

beliver, jag mådde faktiskt bra hela tiden. men visst var det skoj att få en sån udda komplimang. jag har vrekligen fula ankfötter… :D

gejsa
0

Du svarade aldrig på min fråga. När fyller du? Räcka ut tungan

lisette
0

ja just det, sorry.. :D på lördag fyller jag 25…:D

nu ska jag in o kramas med min sambo. har saknat honom hela dagen…

godnatt på er vänner!

krams

gejsa
0

krama på du. Grattis på din födelsedag igen ifall vi inte snackar i morgon. *ler*

Believer
0

gonaaaaatt