Diskriminering Av Minishettis
Nu blir jag arg!! Har ägnat kvällen åt att leta igenom hela internet efter varma täcken till lillkorven då vintern tydligen ska komma tillbaks..
Vad hittar jag? Jo, 14 000 miljoner täcken, men i vilken storlek..125,145,165…grrrrr!!!
Råkar det sen finnas nått i storlek 85 så är det ett fleecetäcke!!! Vem i hela himmelen vill ha ett fleecetäcke på helklippt häst ute när det är 30 minus om nätterna??!!!!
Så nu har jag kräkt av mej mitt pms!! =)
Du får sy ett själv ;)
Nä men det måste väl kunna gå att specialbeställa nånstans ifrån? Om det inte finns…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Ponnyprakt har i 105 i alla fall.. ;)
http://ponnyprakt.se/product_info.php?cPath=131_201_249&products_id=795
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Och här fanns det ner till 65 :)
http://ponnyprakt.se/product_info.php?cPath=131_201_248&products_id=792
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hööks har ju i 85 ! Ett regn täcke iaf (:
På Börjes i Tingsryd säljer de "minitäcke" som är ett utegångstäcke för shettisar, från stl 85. Kostar hela 150 kr… Det finns ett tunnare regntäcke också.

Mm har varit där inne och rotat men de täckena är nog för tunna..Har mailat och frågat lite ang. fodring och sånt.. =)

Men dom har nog tagit bort vintertäckena för hööks hade ett mini vinter täcke förut men nu har dom tagit bort alla vintertäcken !

#5 Har redan ett sånt täcke, men gillar inte att där bara är ett bogspänne.. :/ Passformen är katastrof p.g.a. det så vill ha nått som sitter bra vid dessa kalla blåsiga dagar
Föltäcken finns… Dom borde ju passa. :)

#10 Varit på dessa ställen me =) Måste vara utetäcken..stalltäcken har jag så jag kan sälja =)
Kan meddela att jag shoppat ett täcke nu på bole.se :D

#11 Haha bole ligger i min lilla lilla stad (x

#11 Hur är täckena från bole?
Tycker att det är riktigt surt att det inte finns några vettiga täcken till minisar knappt

Jag har ett jättetjockt, det är dock 105 men har legat på samma häst som regn täcket………så det bör ju passa
#0 Finns dåligt med täcken till min gubbe oxå. Kbltravare, 158 hög, groov modell. Stl 155 är för litet, nästan 165 oxå. Har 165 på regntäcket (Haglunds), men det är på gränsen för litet i bogen.
Även andra saker som träns, grimmor, benskydd och boots är svåra att få tag på till XL-hästar. Likaväl till XS-hästar…
Cityrgross, Citygross, Citygross.. *nynnar på* hihi
Vårat Citygross har iaf alla sorters täcken i stl 85. Vintertäcken, regntäcken (fodrade och ofodrade), fleecetäcken, stalltäcken, flugtäcken osvosv. :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Man får nog kanske inse att det är efterfrågan som styr tillgången. Det är nog inte så värst jättemånga minishettisar som alls behöver täcken, de har ju normalt en naturlig yllekofta… Och det är nog väldigt få minishettisar som rakas vintertid… Så jag förstår faktiskt att det inte tillverkas några större mängder av täcken till dem.
Hahahaha, jag kan sy ett rosa.. ;) Hittade ett supergulligt rosa fleecetäcke på istölten som jag tänkte köpa till en speciell medlem här på forumet.. Nämner inga namn.. *host*Alex*host* ^^

#14 Jag provar gärna det =)
#17 Men det finns ju inte mkt grejer till XL-hästar heller…
#20, nä det är så tråkigt. Jag har både minishettis och bruksnordis. Fast jag har haft tur, har hittat både 85täcken och annat till min lilla, och min stora kan gå på en hel del 145täcken sålänge dom är stora i bogen. Men tränsen till min stora driver mig till vansinne.. finns ju ffs inga PANNBAND STL XFULL som säljs enskilt här runtomkring. :(
#21 Min har 165 på täcken. XL på bootsen och benskydden. Full på grimmor och träns.
Letar nu efter en pullargrimma stl XL.
Är även XL i maten…
Haha XL i mat är det här med. ;D XL i boots, full i benskydd, XL i både grimma o träns, fast han kan ha ett fåtal fullträns men då får jag plocka bort pannbanden x)

#0 Förresten kikade du på www.selar.se under nyheter på shettis sidan? Vilka fina täcken..
#23 Vet du var man få tag på en pullargrimma i stl XL? Letar efter en sådan. Har nu en i Full, för liten…
Även XL-boots.
#25 Mina XL boots köper jag på Citygross, Börjes XL var som M i storleken :S
Tror Hööks säljer något träns med XL pullar, men då måste man köpa hela tränset.. är inte helt säker dock!
Du får väl spana på hundtäcken :P En kompis med en monsterstor Rhodesian köpte ett hästtäcke till honom, fanns inga hundtäcken i rätt storlek :P

Som någon skrev använd HUND täcken på minisarna !!
Hööks har ett varmfodrat vintertäcke men det är inte många som köper då våra små shettisar oftast klarar sig bra med den pälsen dom har, eller ett regn täcke !
#26 Finns ingen Citygross här. Bor i Uppsala. Har bara GG, Sporren och Russdog här.
Nytt träns behöver jag ej. Har redan ett helt träns uppe på vinden, oanvänt pga för liten storlek.
#30, Okej, det var ju illa :P Du har inga andra affärer i runt omkring då, typ Kings eller nåt?
Nää anade att du inte behövde nytt träns, men tyvärr har jag inte hittat ngt ställe som säljer bara nosgrimmor i stl Xfull :/
#31 Nix.