Hur ska man göra med?
Hej.
Min syster har en häst som är extremt ranglåg! Och nu går han ensam pga att han igår fått spark på höger bakben och en massa sår på hela kroppen. Då min syster är extremt trött på att han jämt får stå pga av att han har ont och finns inga kompisar i stallet som han kan gå med då han är mobbad också. Han har sammanlagt stått nu i stillhet mer än halva tiden hon haft honom och det blir lite mer än 2 månader, han får aldrig behålla sina muskler. Hur kan man göra? Hon har även funderat på att byta stall men kanske inte blir bättre.! Men har ni någe tips så skriv så ska jag framföra det åt henne.
// Susan
*putt
Låt han få stå ensam i en hage då?
jag har samma problem tyvärr fast åt andra hållet.. min är rang hög och välkommnar ingen ponny till sin hage..

Tycker också ni kan låta den gå ensam. Eller kanske ha en häst (gärna ranglåg den med) som sällskap? Vet inte om hennes häst har gått in i en hel flock och blivit hackkyckling?
Är de bara två hästar i en hage brukar de inte slåss, inte våra iaf. Då har de sin ordning och där håller sig alla.
Annars tycker jag hästen kan gå själv om den klarar det. Gärna bredvid en annan hage så den har lite sällskap ändå.
Låter konstigt tycker jag, om han är ranglåg borde han väl inte utsättas för sånt? Känns som att det krävs att han utmanar en högre rangad häst för att någon ska gå på honom.
Men säger som de andra, kan han inte gå ensam? Eller har ni testat med att bara ha honom ihop med en annan häst, kan ju bli skillnad då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hur stora hagar har ni?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~