Bruksprovet och clinic
Någon som ska eller har varit nere på Flyinge och kollat på bruksprovet? Jag var där och såg gångarterna i söndags, en del fina hingstar!
Jag ska i alla fall dit och se finalerna på lördag, plus att jag ska rida en Clinic för tyska testryttaren(gångarter) Hella Kuntz därefter =) Ska bli spännande, min 5åring har knappt varit utanför gården! Haha =D

Oj vad skoj, lycka till med hästen! Hade väldigt gärna åkt och tittat, men jobbar tyvärr.. Du får meddela om hästarna, gärna flukta lite extra på hoppsidan också. ;) Hihi
Vilken tid är finalen på lördag? e ju ledig och har bara tre mil dit! Inträde???
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#1 haha, kan försöka slänga ett öga åt hoppisarna också ;)
#2 Det är inträde, vet inte hur mycket… Men du hittar all info samt tider på www.asvh.se =)
Hittade inget inträde på den sidan, men jo, det är lite lockande att ta sig dit eftersom helgen är obokad.

hmm.. vänta ska leta åt dig ;)

hittar inte heller något.. =( men runt 100kanske`?
Såg i en tidning en annons om det, där stod det att alla inträden är 50 kr, tyckte det låter lite, men om det är så borde man ju åka dit och fördriva lite tid ;)

150:- tror jag det är!

Så, hur var clinicen idag Due-Boje? :)

Jodå, han var duktig min lilla räka… Var väldigt rädd för väggarna/läktarna runt hela ridhuset så det blev Vääldigt mycket trängande mot innerskänkeln. Haha, sen blev han väldigt trött efter ett tag. Men han skötte sig utmärkt för att vara borta typ första gången! Reagerade inte över aplåderna alls, och stog så snällt i sin box med hingstarna och åt :)

Hörde goda lovord från min chef om din häst. :)

jaså? skoj! De gånger han tycker det är kul att jobba är han underbar =) Han ska nog säljas förresten, så om någon är sugen….

#12 hur mkt ska ni ha för honom? jag letar dressyrhäst :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

runt 300.000 är det nog tänkt…

#14 Såg en annons häromdagen på hästnet tror jag att en tränare sökte häst till sin elev. bosatt i spanien. Så om din hästapålle klarar av värme kan de kanske vara något? ;)

Skulle han säkert göra..! Men usch.. vill inte sälja honom alls egentligen. Men man kan inte spara på allt, mamma kommer få det jobbigt med sex hästar när jag flyttar! Får se om man kan hitta någon som man kan sponsra honom med under ca ett års tid. Sen kan ja börja rida honom igen när jag kommer tillbaka =)

Låter som en utmärkt idé. Undrar bara hur många som vill göra grovjobbet till dig så att du kan glida när du kommer hem?! ;) Synd på en sådan fin häst att sälja, fast samtidigt. Ett år är en lång tid, och det är mycket pengar som sätts på spel när du inte själv är hemma.. Du komemr aldrig förlåta dig själv om det händer något med honom, och framför allt så är han värd för mycket pengar.. Alltid svårt att låta någon annan ha dem, finns ju inga försäkringar som täcker precis..

Någon som gör grovjobbet så jag kan glida? Hah, det dummaste jag hört.

Det var inte så jag menade, men eftersom det är en unghäst. Jag hade inte velat vidareutbilda en unghäst för att lämna tillbaka hästen ett år senare, om jag inte fick betalt för det…

#19 att få rida och utbilda en riktigt fin unghäst ger väl betalning genom erfarenhet osv? :p om man dessutom får tävla så, kan det ju ge en del :p