HAHAH

Vilka bra landningsbanor dom hittar ^^,

Det var inte så att hon var orolig för sina ungar och ville ha hjälp av er att finna dom eller så?

Ingenanning, dom änder som kommer till oss har väl vid 3-4 kullar nu :D o så finns det ju nåra änder som inte har nåra ungar en , o så har ju hanarna byt färg till samma färg som honorna nu så man vet inte "vem som är vem ", , dom är lite rolig för om vi inte kommer på baksidan och ger dom mat så går dom till framsidan och tittar om vi är där ^^, , Lr så tittar dom på när jag rider :/,(se bilden som jag lägger in, kolla i vänstra hörnet .. hmm..) , det är perfekta djur att ha : D , Då man inte behöver "sköta dom på vinter" , då dom flyger ju då, men dte är så sorligt dÅ:( , föra sommaren hade vi ca 45 änder (vuxna) !!!! , sen flera kular av ungar, gissa om hur jobbit det var om man inte har givit dom mat innan man tog ut molly (hade ju bara henne då) , Engång när jag öppnade dörraen ut med molly så stog alla över tyyp hella gåredn(det var en vacker syn faktiskt) så jag fick ställa molly i boxen och ge dom mat för dom vägra flytta på sig ^^, Krävande men dom är ju så söta :D:D,, o i år har vi en and som är "fostermamma" till EN unge, haha hon snodde en unga av en annans kull. såg lite kul ut^^, så nu går hon med en unge (det är dom på bilden^^,) , oj det vart lite skrivit här nudå;D

Tur att det inte vart nått med fågelinfulensan .. 

Vad då! Byter hanarna färg till honfärg på sommaren? Det har jag aldrig hört.

Men bandet runt halsen som är blå är gröna betyder ju att dom är hannar. Försvinner det alltså hemma hos dig?

runt halsen ? ,, har inte tänkt på det. ska titta på det sen ;D