Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 606 ggr
SarahPeace
0

SÖKES SADEL

Tjossan !  Sadelmakaren va här ida, Bara att slänga sadel på sopptipen^^,  den börja gå av , ja svårt att förklara , så nu är man utan sadel då (får rida barbacka så länge)

Har ni sadel till salu ? Iaf kanske nått av detta ??(Sadelmakaren skrev detta) :

• KIEFFER Allround Normal vid bom , str 1. ska va 5-6 cm mellan bossarna
  • Morris  & Novan , Bomvid 30/31 . str 17"
  • Crown. Bommvid 30 , str 16½-17"
  • Chincher (tror ja att det står..)  bomvid 30. str 16½-17"

ska va bra skick ! o skön ;D ,  o inte allt för dyr ! ,

ni kanske vet oxå nån sida lr nått man oxå kan titta på??

Ha det bra !

SarahPeace
0

putt

SarahPeace
0

PUTTFlört

hjullan
0

jag har inte. undrar bara en sak. bomvidd 30/31. vad är det ? om man jämför i normal, vid skalan?

SarahPeace
0

Jadu,  sadelmakaren skrev allt som jag skrev ; ) , jag har faktiskt ingenanning,…, kanske nån annan här vet var normal är då ? ;D, usch vad jag låter knäppGeneradFlört

Mandysan
0

Hjullan: Det är ungefär normal..Lite olika tillverkare till tillverkare, men oftast normal…

hjullan
0

hahaha. eh vadå knäpp. jag vet ju inte heller. ;)

SarahPeace
0

haha , tycker det är krångligt haha,

hjullan
0

okok. he he. där ser man :D vad är det för enhet i millimeter eller?

Mandysan
0

Peace:): Lustigt att hon inte nämnde wintec tycker jag. Dom brukar ju passa de flesta hästar+att man kan byta bom om hästen ändrar form. Men du kanske inte vill ha en syntetsadel?

MiaMaria
0

#3 det beror på vilket land sadeln tillverkats i och ibland även vilket märke det är. Engleska sadlar är oftast en storlek mindre än tyska, så om en Tysk sadel är 31 så är det ofta 30 på en Engelsk sadel

MiaMaria
0

#3 det beror på vilket land sadeln tillverkats i och ibland även vilket märke det är. Engleska sadlar är oftast en storlek mindre än tyska, så om en Tysk sadel är 31 så är det ofta 30 på en Engelsk sadel

Believer
0

jag fattar faktiskt inte det där. varför inte bara ha samma "namn" för storlekarna på alla sadelmärken? man blir du virrig som sjutton.hahaha.

Mandysan
0

Peace: Jag vet lite sidor oxå;-)
Här köpte jag min sadel, kanske lite långt från dig men iaf.
De här verkar vara bra och dom kan även skicka sadlarna.

Hoppas att du fick lite hjälp iaf!

MVH Amanda

SarahPeace
0

Tack så mkt för alla svar !

#13 Ska titta där, tack:D

SarahPeace
0

Puttileputt………..

SarahPeace
0

Är det nån som vet vad str 1 är för str? (tex 17" och sånt) på Kieffer allround ???

SarahPeace
0

ingen som vet ? (: