Ridbyxor
Någon som har tips på bra och sköna ridbyxor, inte för dyra och helst med låg midja.
Mvh Linda
Det skulle jag oxå vilja ha svar på. Alla ridbyxor har så hög midja.

jaa, håller med där, hög midja är obekvämt^^
men jag viker alltid ner dem ;D
ska nog köpa ett par helskodda från Börjes, vet inte hur de är, men billiga :) ^^

dom har skitsnygga lilarutiga ridbyxor på hööks för 299 spänn!! jättesköna är dom =)

Någon som har hemsida till börjes? Och vart ligger själva affären?
Mvh Linda

#3 va dem i den hööks tidningen som kom i vekcna ? :P
dom vill jag me ha :P
funderar på att köpe dem med (:

#4 börjes ligger i tingsryd.. hemsidan --> http://www.borjes-tingsryd.se/
Någon som har tips på kvalitets ridbyxor med HÖG midja? Det är ju låg midja som är obekvämt ;-) Iaf för mig med jättehög midja;o)
#2 Min dotter har helskodda från Börjes, och är nöjd med dom

aah dom e me i nya katalogen =P
artikelnr 1101

#10 precis dem jag tänkt på :P
ska köpa dem då! :)

#9 vilken sida ?
hittar inte dem, jag hittar ett par men de är dyrare än 299 ! ^^

Jag har dom lila, dom är jättesköna o snygga :P

Domino helskodda är jätte bra :o och dom kostar bara 318 kr, med frakt lite över 400
finns ju på www.borjes-tingsryd.se

Ingen som har tips på låg midja :)
Hööks helskodda som jag inte kommer ihåg vad dom heter.. Men dom kostar typ 479:- och har ruggigt låg midja (sitter därför ur kast på mig)…

Finns de med i katalogen?
#17 Sidan 14, CRW Sure Seat heter dom. Riktigt bra kvalitet faktiskt på dom brallorna..

De ser inte ut att ha särskillt låg midja :/
Tro mig det har dom…
Ja, det verkar bra. Jag vill ha så låg som möjligt, nästan. ; )

Alltså de jag har är under naveln men jag tycker de är för höga ändå. Hur långt ner går de byxorna du har mandysan?
Alltså dom är väldigt låga i bak, rätt så låga ifram typ 10 cm under naveln på mig..
men mandysan, tycker de låter som du har låg midja på dina ridbyxor :S
/Elin
#24 Jaa men det skrev jag ju till dom att det är låg midjebyxor.. Jag AVSKYR att använda dem! Därför är jag på jakt efter nya med hög midja :o)
jahaaa, förlåt jag missförstod :)
/Elin
Ingen fara ;o)

Kan man inte bara vika ner ena kanten där hellorna sitter då?

Min sån kant är så himla tjockt, det blir inte särskillt skönt :(

#29 då förstår jag! :) men om man köper nya då som du tänker att göra så kanske man kan göra det med dom? =)

Jag vill också ha låg midja på ridbyxorna. Tittade på hööks hemsida o där hittade jag ett par horsehead, helskodda ridbyxor som såg ut att vara låga. Men jag är inte helt säker. De heter Haute Ecole Hs…
Det är nästan värt att åka iväg o prova de tror jag. Provade ett par ridbyxor på Granngården (men de va svinit dyra) och de var ganska låga i midjan. Felet med de va att det var brodyr på hela rumpan nästan. Det skulle se ut som tribalmönster av nåt slag. Men det va inte snyggt på ett par ridbyxor…

#18 ja har såna..tycker inte dom är låga..fast ja har rätt kort överkropp tror ja för ja tycker de ser ut som att ja har långa ben o kort överkropp om ja tex har tajta jeans när ja står framför en helfigursspegel.. önskar ibland man hade lite längre överkropp:P för ja tycke rinte de är så snyggt när bena ser för långa ut:P (fasst de kanske bara är ja som tycker de, nått man fått på hjärnan som dom flesta komplex folk har;P)
three horse crown år jättefina ridbyxor, med låg midja å inte dyra.l.. dessutom är det ett fint märke!

#33 vars säljs dom?:)

#32 fråga andra vad dom tycker då så kanske du får svaret om du har fått någonting på hjärnan eller om det är så. ;)
Jag har två par helskodda ridbyxor från börjes, de som kostar typ 269kr. De har ganska låg midja och är asbra att rida i! rekomenderas varmt!

#36 jag har beställt från dom; domino helskodda! gråa :) 318 ,.-
#34 jag köpte dom på Skara hästsport, men dom finns på fler ställen.. Kommer inte på vart just nu.

Ang låg midja. Köpte ridbyxor från hööks som är låga i midjan. Ska kolla sedan vaddom heter.
#38 vad kostar dom ? bor inte så långt ifrån skara:)

#38 vill ockås hämskt gärna veta vart de finns att köpa mer :)

#42 Är det dyra saker där eller? Vart ser man priset?

#43 Man kunde ladda ner en katalog där (Download i menyn till vänster), jag antar att priserna finns med där. Mina är helskodda och kostade 695 kr.

#44 okej
får väl göra det då. Men den där Isabell sadeln kostar nog ;)

#45 Ja, en del av sakerna såg ut att vara lite utanför min prisklass :P

#35 ja får nog ta o göra de;)

#46 hihi min meed
MEN SÅ ALLA VET SÅ HAR MINA RIDBYXOR KOMMIT NUU! 
Från Börjes tingsrytd! Domino helskodda gråa, och dom har låg midja och är huuur sköna som helst! Det är sretching och grejjer, helt underbara! i Börjes katalogen finns dom på sidan 15 artickelnummer; 1126
Det är dom snyggaste jag vet och skönaste! aaaw jag är ganska glad, för att jag är ganska tunn så dom här ridbyxorna är det första paret som har suttit riktigt snyggt på mig
såå himmla gllaaad! :D att men ser resultat på att man försöker att äta upp sig.

#48 Grattis! :D

#49 hiiihii Det är bara och tacka så myket! jag är så glad att dom sitter så himmla bra! :)

Har du lust att lägga in en bild. Är det samma gråa färg på helskoningen och resten av byxorna? Tacksam för bild :P

hehe jag köpte ett par "slit å släng" byxor från ullared med låg midja. supersköna faktiskt ;)

#51 en bild på mig och ridbyxorna? :D
ja visst! :)

Ja vill oxå se : D , Jag tittade i börjes katalog, dom ser toppen ut:D

Ja en bild på dig och byxorna :P

hihi det kommer, ska bara sätta på mig dom och skaffa fram en fotograf, eller om jag kanske kan fotta dom själv. 

HAr du inte självutlösare :P

#57 ooj jusste! joo det har jag ;) men det är med min mobil så jag vet inte hur mobilen ska "stå", hehe, men jag kör foto med en spegel;)
kej, snart!

Okej :P

Nää det var lite suddigt, men de såg ut att sitta bra på dig :P

Eftersom det här inlägget ändå handlar om ridbyxor kan jag fråga ; Vad är det för skillnad på helskodda och halvskodda ridbyxor ? AÄr helskodda bättre ? I så fall , varför ?
/Henrietta

#62, det undrar jag men , :D
#62 och #63. Alla tkr olika, men jag tkr att mockan ger bra "stöd" eller vad man ska säga. Halvskodda, har ju bara mocka vid knäna, men en del vill ha helskodda. Smaksak. Själv har jag ett par helskodda nu, men gillade mina förra halvskodda bättre. Jag tkr att det känns lite stelt i helskodda.

Joo för att jag fick ÄNTLIGEN nya hästkläder och sånt för mamma , och då valde jag halvskodda istället för helskodda , för jag ville ha täckbyxor också (helskodda är dyrare) , så jag hoppades jag inte gjorde ett misstag :P Tack för svaret hästen förresten :) Hejjare på att rimma där :D
/Henrietta

#61 hihi men hoppas att den funkade iaf! ;)

#62 Som hästen säger, det är mest en smaksak, om man vill ha fästet mockan ger bara vid knäna eller hela vägen. Helskodda håller också lite längre om man rider mycket (men å andra sidan brukar ju de flesta som rider så mycket ha många par att slita på :P).