vilken resa!!!
..mellan nostalgi och framtid - på en och samma gång!
Detta kan tyckas vara ett meningslöst inlägg men jag måste bara skriva några rader och berätta om den lustiga men underbara känla jag har fått uppleva ikväll, tillsammans med min kompis Emma som jag har ett gammalt hästförflutet med.
Som några av er vet håller jag på att köpa häst, och förhoppningsvis har jag hästen hemma i nästa vecka. I afton när vi hade fikat tillsammans, fick vi för oss att ta vägen förbi ridskolan på vägen hem. Klockan var mycket och det hade börjat skymma men eftersom ridskolan låg helt öde, tog vi oss friheten att ta oss en kik. Anläggningen var sig lik med gamla hästnamn klottrade på den slitna anslagstavlan men mycket var förändrat sedan "vår tid" - nya hästar, nya förhållningsregler, nya färger, ytterligare nytt stall osv. Ridhuset låg tyst och öde och såg ut som den alltid gjort men det kändes ändå andäktigt att stiga in i anläggningen där man som yngre harvat många varv tillsammans med olika hästar. Tanken att jag snart är tillbaka men nu med EGEN häst känns helt overklig, med allt vad det faktiskt kommer att innebära. - "snart kommer du att rida här med din tös", sa Emma… ja herregud, det har du faktiskt rätt i, tänkte jag! så stort =)
Vi gick vidare ut genom paddocken ut på den stora hoppbanan med banken som man tyckte var så hög och läskig förr. Några hinder stod uppställda och Emma och jag började prata höjder och övningar. Vi förvandlades till fnissiga fjortisar som höjde och sänkte ett hinder för att se hur högt vi har hoppat och skulle våga hoppa. De enda som fattades var att vi skulle börja ta ystra låtsas-galopp-språng och sagt "iiiihh iiiihhh" i kör
De enda som vi tror såg oss var en fjordning, en ardenner och ett vbl. Detta fick oss givetvis att fnissa ännu mer och jag kunde inte låta bli att påtala att de tre "omaka" hästarna ståendes tätt tillsammans såg ut som en teckning av Lena Furberg. På tal om henne så lånade jag en bättre begagnad "min häst" tidning som låg och skräpade på läktaren.
Behöver jag fortsätta - snacka om att färdas bakåt och framåt i tiden i raketfart! wow! 
roligt för dig ! jag ska själv till min gamla ridskola i helgen, då knabstrupper riks planerar att hålla till där. ska bli roligt att komma tillbaka och få se hur det ser ut idag. :)

Känner igen det där:)
-Jag tycker fortfarande att håbo rk är "min" klubb och tycker att allt verkar ha ändrats till det sämre…