Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 1666 ggr
Canonball
0

Min väldigt "snälla ponny"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hoppade jag April! Hon var totalt crazy alltså! Fick med på film när hon bockade och även på bild.

Här kommer första bilden när hon hoppar.

Länk 1

http://www.youtube.com/watch?v=7oXtTL_c1Lw

Länk 2

http://www.youtube.com/watch?v=ZczhcTf-0L4

Canonball
0

Bild 2 : Bockning

SandraEriksson
0

Har också en shettis som bockar men han gör det jämt:/

Fin liten ponny du har :)

Star
0

Gud så gullig:)

Lorita
0

"Kommentera gärna! "

en för stor ryttre som sätter hästen i obalans, klart den försöker bli av med dig.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mandysan
0

Jag tycker tyvärr att du är ngt för stor ut…

Fin ponny! :)

Cattiiis
0

Håller med, förövrigt väldigt söt ponny :)

berry
0

bus poni :)

Canonball
0

#4 Tror du inte jag vet det? Har du en billig stallplats, en bra    d-ponny och några tusen kronor, så tack gärna, jag tar gärna emot dem. Jag väger faktiskt inte så mkt, 45 kg. Tack då, Lorita, du bröt just mitt hjärta. Svara inte "men man måste tåla att höra saningen.. blabla." Jag får henne till och med att gå i form, så du känner inte min April. Om hon visar att hon inte trivs med ridningen så det är klart jag ska sluta rida henne. Men nu är hon väldigt pigg och alert på uteritterna med örona framår hela tiden och visar inga tecken på obehag vid uppsittning osv. Fy f*n. Det finns djur som har det värre :@

Tack alla andra snälla personer som komenterat.

Cattiiis
0

Visserligen skrev du "Kommentera gärna!", då får du vara beredd att få kommentarer också.

Sen vet jag hur hemskt det är att växa ifrån sin ponny. Men du kanske kan tänka dig lite annat slags arbete där du inte behöver sitta på? För ponnyns skull liksom.

[manzii]
0

asså du är ju lite för stor men inte överdrivet för stor! Själv tror jag inte att April vill få av dig utan att det bara är bus! De säger ju att ponnysar är busigare än hästar 

Söt ponny föresten :)

Lorita
0

#8 du skrev "Kommentera gärna! " tyvärr hur lite du än väger är du för lång, jag trodde du ville höra sanningen och den är du är för lång för att rida den hästen och framförallt för att hoppa den.

Även om andra är förstora för sina hästar så behöver inte du rida en förliten häst.

Men vist jag kan ljuga vilket harmoniskt ekipage och i prefekt balans, tyvärr så var det en lugn men vist låter det bra Oskyldig

Canonball
0

#9 Lätt att säga. Men tack ändå.

#10 Tack tack ;D

fridak
0

om du nu visste att du var för stor så borde du anat att det skulle komma sådana kommentarer…sen är det ju en sak man gärna förtränger, för det är ju ingen kul grej precis…

Lizzan
0

Du såg liiite stor ut, men jag känner inte hästen så det kan inte jag avgöra.

Söt ponny :)

Canonball
0

#11 Måste det ALLTID vara det värsta? Det kanske bara va bus ändå? Det är typskt med internet, här kan folk öppna sig hursom helst och säga vad som helst men inte komma på tanken att göra det i verkligeheten. Men April lider ju inte, hon är varken sur eller visar tecken på smärta inom ridningen så jag förstår dig inte riktigt. Visst att jag är för lång, det vet jag, men jag kräver inget av henne på dressyr banan, vi hoppar EXTREMT lite!

Dessutom rids hon bara av mig 2 ggr i mån.

VeNyRa
0

Man behöver nog inte ens starta en disskution om längden, jag tror ju knappast att ägaren till hästen tänker sluta rida den bara för att nån här säger det.

och är man förlång för hästen så vet man nog redan om det.

canonball, jag tror inte att du behöver ta åt dej alls, du känner hästen och vet vad som är bäst för den.

Canonball
0

#16 TACK! Det värmde verkligen :)

[manzii]
0

Sluta nU! Det är hon själv som avgör när hon ska sluta rida på April!! Det är ju liksom hon själv som känner inte vi! Tycker dom är hur söta som helst tillsammans!

Lorita
0

#16 nej tyvärr är det nog så.

Canonball
0

#18 Tack manzii, du förstår verkligen vad jag menar.

Snälla ni, nu lämnar vi det här med längden? Ponnyn är lycklig, det är ju huvudsaken. Inte vad andra tycker.

Lorita
0

Jag hoppas du slutar hoppa den i alla fall. Körning är också kul när man växt ur sin ponny Skrattande

Canonball
0

#21 Jaao, men kan man köra in en ponny på 16 år? :S

fridak
0

det finns väl ingen åldersgräns på själva inkörningen? visserligen säger man ju att det itne går att lära gamla hundar sitta men det är ju ett talesätt som man ska motbevisa;)

Lorita
0

Ja vist det är inga problem är hon bara inte bakskygg så ska det inte vara några problem. Bor du nära Kungälv kan jag hjälpa dig.

Canonball
0

#24 April finns i Lilla Edet så det är väl ganska nära? På Stall H du vet..?

Lorita
0

Jättenära, vill du ha hjälp att köra in henne så kan jag nog komma upp några gånger, jag mins väldigt bra skogsvägar ner mot någon badstrand Skrattande

Canonball
0

#26 Låter mysigt!!

Lorita
0

Så som du bor så finns det ju hur mycket körvägar som man vill, ska vi ta det till påsk?

Föresten hur lång är du?

thilda-
0

jag kollade på filmen då du tömkör.. det ser faktist bra ut, men kom ihåg att du ska gå SNETT BAKOM..  inte rakt bak där du går.. just bara så du vet =) men det såg väldigt bra ut! bara vagnen på nu då =)

Cattiiis
0

Nu blir jag själv jättesugen på att köra igen ;) Får väll ta mig ut och göra de nån gång. Lycka till med pållen nu!

Canonball
0

#28 Jag är 1.59 cm. Hmm… Till påslovet är ju jag ledig från skolan och det kommer en till ponny dit, så det skulle passa alldelses ypperligt!

#29 tack det ska jag komma ihåg :)

tezzie
0

Gud vilken härlig avslutning på en tråd… Tänk vad kul du och din ponny kan ha om hon blir inkörd, då kan ni fortsätta i många år till =)

LYCKA TILL =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Canonball
0

#32 Hehe, tänk om alla slutade så "lyckligt" xD Tack ;)

Lorita
0

Jag får också några extra lediga dagar så så det skulle vara perfekt, tyvärr är du för lång för min Kiara, jag tänkte göra ett byte en månad eller så  Oskyldig

tezzie
0

#33 Haha, ja tänk vad bra det skulle vara :)

Canonball
0

#34 Det skulle vara underbart, men synd jag är för lång :S Hon är B-ponny eller? Men jag är nöjd med April <3

Lorita
0

#36 hon är 123 cm och absolut max är 150 cm helst 140 men det är svårt då hon ar nyinriden.

Canonball
0

#37 Har du e-mail? Då kan jag höra av mig närmare påsk till dig.

Lorita
0

Du har ett PM

Sussi
0

Ler då jag läser denna tråd :)

Indylover
0

Ojdå, vilka skutt h*n tar :D urgulliG! Men ett tips: Luta dig mer bakåt när du rider. det är därför h*n bockar

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

tezzie
0

Hur har det gått för er Canonball och Lorita?

Nu är det påsk och ni skulle hjälpas åt med att köra in ponnyn vid påsk :)

jn84
0

Jag är också nyfiken! :)

Canonball
0

#41 Tack :)

#42 och #43 Jadu, tyvärr blev det inget eftersom Lorita hade hittat en som kunde komma och rida in hennes Kiara. Men jag har åkt kälke efter henne (utan ryttare) och det har funkat jättebra!

(bara så ni vet vill jag inte ha mer kommentarer om att jag är för lång osv. då vill jag att någon låser tråden)