Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 809 ggr
PimTheGreat
0

Arabutställare

någon här som vet någon person i blekinge som är duktig på att ställa ut arabhingstar??

shirley
0

soffan kolla in här….
http://www.sahf.se/utstallning.htm

shirley
0

kan du gå in på msn?

PimTheGreat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 nu är ju inte du där….hehe…
vi kan höras senare efter du slutat jobba. Ska åka pulka med barnen nu!!!

PimTheGreat
0

putt…någon som vet någon arabutställare som man kan anlita??

pippa__
0

#3 Kan väl åka pulka efter Kingen :D

SamanthaJones
0

när är utställningn du hade i tankarna?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

PimTheGreat
0

en i sommar och en nästa vår

Dior
0

Sök på SAHF´s forum.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

PimTheGreat
0

#8 mmm…kikat runt där inne, men inte lyckats hitta något än. ska kolla igen senare…

Dior
0

#9 Lägg in egen söktråd. Det gjorde jag själv om handlers i mina trakter. Finns inte överdrivet många. Närmast för mig var Tärenäs men de var fullbokade för i år. Kan annars tipsa om att Papa´s är uppstartad igen och tar emot träningshästar, men de bor i Skåne förstås. Duktiga är de i alla fall. Om du tänkt träna själv och sen anlita någon på plats är tipset att välja ut utställning först och sen gå ut med frågan om vem som då finns där då. Lycka till!

/Therese.

Dior
0

Glömde skriva att jag menade söktråd inne på SAHF´s forum… Glad

/Therese.

PimTheGreat
0

#11 oki…:-)) tack på tipset!

Neywaz
0

i skåneland tycker jag bäst om Jörgen och Britt på Oppreva, men jag tror de är fullbokade för i år. Däremot brukar de hålla utställningsclinics, jättenyttiga att gå och titta på! =)

Du vill inte ställa ut din häst själv då? =)

PimTheGreat
0

#13 nej, jag känner att jag vill ha en som vet vad h*n gör då jag ska kolla om Kingen har chans att bli godkänd, annars kastrerar jag honom sen….  Jag vet inte nåt om utställningar och hur man gör så jag tror inte jag blir bra som utställare…:-/

Neywaz
0

aha! Men ett tips, om du vill visa din häst för avelsvärdering så är det en på våren på grevagården varje år, det är mer riktig bedömning för om en hingst är bra till avel eller inte. Godkänd blir han i vilket fall då ingen arab får uteslutas från arabaveln, dvs man får inte ge "icke godkänd" som man gör inom halvblods-ponnyaveln ;)

Du kan ju också prova visa honom i amatörklass, det är kanonbra när man inte är så erfaren och vill lära sig mer? Det går tre stycken i år, arboga, vallentuna och på nån plats jag inte minns just nu =) Billigt och hemskt trevligt är det! =)