Halta hästar
-Fy fattar ingenting sitter och försöker få tag på min veterinär eftersom vår 7åring haltar på båda bak benen lika mystiskt som 18 åringen gjorde fast hon gjorde det fram.
Ingenting är svullet eller varmt eller någon ökad puls.
Hoppas "bara" hovböld eller liknande.
Konstigt här har man alla förutsättningar för att ha friska hästar med varierad träning,stora gräshagar och daglig pyssel och så råkar jag alltid ut för tråkiga saker med hästarna.
Ja vi får väll se vad veterinären säger (som vanligt vill de säkert att man ska åka in och röntga.)
/Linda

Hej!
Nej, men vilket otur du har. Men dom säger ju det " en olycka kommer sällan ensam".
Jag har haft tur hela sommaren "peppar, peppar ta i trä".
Det var ju min islänning som var dålig i somras och sedan fick ju sorro kolik en gång. Men annars är det ok. Skönt!
Hoppas du hittar felet och att det inte är allvarligt.
Carola

Hej
-Jo de säger ju det men man blir ju helt förtvivlad.
-Ska åka och hämta ut fenylbutazon på apoteket och ställa henne i boxvila och på fredag kommer hovslagaren ut och tittar veterinären tyckte vi skulle göra så.
Ha det gott/Linda
Har samma problem här hemma.. :/ Hästen är oförklarigt halt vänster bak. Veterinär kunde inte säga var felet satt, men nu går hästen på Metacam och boxvila med småpromenader. Hovslagare var ut och tog bort bakskorna för att kunna utesluta/upptäcka sömtryck. Det var i tisdags och hästen går faktiskt bättre, hovis kommer ut idag så får vi se hur det blir. Skulle vilja att vi fortsätter utan bakskor, boxvila/sjukhage nån vecka till innan vi tar på skorna.

Hej
-Är Metacam samma verknings ämnen som Fenylbutazon ung?
Jag hoppas att min hovslagare kan reda ut problemet eftersom veterinärerna inte kan hitta något fel..
Lycka till/Linda