tolka själv?
vi pratade om hur man tolkar en häst själv…
hur gör man?

Går de `(x Nån måste ju sitta på och rida och en åker bakom ;)

de som tolkar småhästar då? :D
vet att det finns de som tolkar själv. men hur sjutton styr man? o vad håller man fast i+
Man måste väl kunna ha både tolksele, att hålla sig i, plus tyglar så man kan styra men utan att dra hästen i munnen? :) Ingen erfarenhet av det, bara en gissning ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

om man inte har tolksele då??
o tyglar på en liten häst om man sitter i pulka blir lite svårt…
hmmm

När du testar Lisette, ta med dig någon som filmar så vi får se hur det gick ;)
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag gjorde det en gång på miniskidor, hade bröstselen på Putte och tolkremmar med hantag som jag höll i, och tömmarna höll jag i samtidigt, inga problem (samma sak som att rida med två tyglar :P). Desstutom vet pållen vart spåret går, och lyssnar på rösten, så behövde inte använda tömmarna (som hängde typ 1dm lösa), så höll i mig och "styrde" med rösten :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

tolksele plus tömmar :)
Kan tillägga, körde även pulka bakom (rejäl träpulka, mer som släde), hade dragremmar från pulka till sele, och tömmar som vanligt :D Funkade super, och systersonen på 4 år satt bakom (vi satt på knä i pulkan), och han tyckte det var jättekul i full galopp :D
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Det måste vara svårt iaf! ^^ tänk om man trillar o släpper hästen o den fortsätter springa ? ^^

#5 skulle vara det va! ;)
#9 ja det måste ju vara apsvårt!