Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1347 ggr
lisette
0

tolka själv?

vi pratade om hur man tolkar en häst själv…

hur gör man?

oliviakarelius
0

Går de `(x Nån måste ju sitta på och rida och en åker bakom ;)

lisette
0

de som tolkar småhästar då? :D

vet att det finns de som tolkar själv. men hur sjutton styr man? o vad håller man fast i+

Alex
0

Man måste väl kunna ha både tolksele, att hålla sig i, plus tyglar så man kan styra men utan att dra hästen i munnen? :) Ingen erfarenhet av det, bara en gissning ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

om man inte har tolksele då??

o tyglar på en liten häst om man sitter i pulka blir lite svårt…

hmmm

tezzie
0

När du testar Lisette, ta med dig någon som filmar så vi får se hur det gick ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Klasselover
0

Jag gjorde det en gång på miniskidor, hade bröstselen på Putte och tolkremmar med hantag som jag höll i, och tömmarna höll jag i samtidigt, inga problem (samma sak som att rida med två tyglar :P). Desstutom vet pållen vart spåret går, och lyssnar på rösten, så behövde inte använda tömmarna (som hängde typ 1dm lösa), så höll i mig och "styrde" med rösten :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Milli
0

tolksele plus tömmar :)

Klasselover
0

Kan tillägga, körde även pulka bakom (rejäl träpulka, mer som släde), hade dragremmar från pulka till sele, och tömmar som vanligt :D Funkade super, och systersonen på 4 år satt bakom (vi satt på knä i pulkan), och han tyckte det var jättekul i full galopp :D

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

__iE
0

Det måste vara svårt iaf! ^^ tänk om man trillar o släpper hästen o den fortsätter springa ? ^^

lisette
0

#5 skulle vara det va! ;)

#9 ja det måste ju vara apsvårt!

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 - Jag har tur att jag hade en pålle som lyssnar på rösten, och när jag kände att jag tappade balansen så kramade jag tömmarna lite och ropade 'saakta', så blev det halt ;)

_Jag_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gäller att ha ko lugna hästar :D Men det går. Speciellt om hästen är inkörd.