OT: Byta stall...igen :o/
Jahapp då är det dags igen att byta stall *suck*
Stallägaren har kommit på att hon inte fysiskt orkar och vill ha inhyrda längre och kommer bara ha sina egna två hästar i stallet.
Tydligen så har det varit i tankeprocess under en längre tid men nu under helgen har hon bestämt sig…kan man inte iaf ge folk en liten hint om att det kan vara på G att stallet skall stänga…eller?!
Hinner vi inte få tag på nya stallplatser så kan vi få stå kvar till efter betet, men helst inte.
Jag spiller ingen tid och har redan varit och tittat på två stall och har nu bestämt mig för ett av dom så i slutet av april flyttar vi.
När jag stod utan stallplats i höstas så ringde jag runt till vartenda litet stall som finns i buskarna här i krokarna och ingen av dom tar emot hingstar så nu får min älskade prins bli valack innan flytten.
Det har väl funnits en tanke om det ändå men inte att det skulle ske nu redan…jag ville hinna få se hur han blir som hingst först…men men.
Nötter eller nötlös så kommer vi fortfarande åka på utställningar etc så planerna är inte helt förändrade.
I det nya stallet så får jag just nu, för bara 400 kr mer i månaden mot vad jag betalar nu, även en fin väldränerad ridbana och varmvatten. Bara DET är värt massor för mig!
I höst skall även ridhuset stå färdigt, men då kommer hyran även gå upp men osäkert hur mycket.
Det blir nog bra det här hoppas jag…dom verkar iaf väldigt trevliga när jag har träffat och pratat med dom :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Usch, så jobbigt.. :/ Hoppas det blir bra nu!!
Men hade du inte planer på att få honom godkänd? För om han har goda chanser för det är det ju jättesynd om det inte blir så.. :( Där han stod som ung (eller ja, yngre ;)) då? Finns inte det kvar platser där?
Letar oxå stall, IGEN…

Oj då, vad jobbigt :/

Nej, men vad tråkigt! Det hade varit kul att se honom som fortsatt hingst, men förstår dig.
nämen aj då charlotte, det var ju inte så roligt =/
men varmvatten och ridbana är ju aldrig fel ! :)

tråkigt! o jättetråkigt han får bli kastrat… =/

Men va tråkigt =(
Men nu kan han inte bli pappa till mitt blivande föl ju!!!

#0 - i precis samma sits va jag i april för..hmm..3 år sedan. Jag fick två veckor på mig att fixa ny plats och flytta.

#1 Han har en kanonstam och det är synd att hans gener inte förs vidare. Jag hade planer på att försöka få honom till avel men efter mycket tänkande hit och dit och många sms med Neywaz så har jag kommit fram till att han får bli nötlös.
Det finns så väldigt många vackra arabhingstar för avel och många av dom har svårt att få ston till sig och då har de ändå hunnit vara med ett tag och få sig ett namn.
Sen har min prins de senaste två veckorna vaknat till liv och kommit på att han är hingst och han ÄR HINGST nu och då har vi ändå inga ston i stallet.
I det nya stallet är väl hälften av hästarna ston.
Där han stod som liten ligger nästan 3 mil bort enkel resa och så dyr som diseln blivit nu så…
#4 Han kommer fortfarande ut för att visas och han kommer bli en KANON fin valack som jag tror kan göra bra ifrån sig på utställningarna.
#7 Ja och han är i mina ögon för liten för att betäcka någon i dagsläget ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.